گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد دیروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت اخبار منتشره درخصوص ماندگاری‌اش در پاستور را تکذیب کرد.

احمدی نژاد

روز سه‌شنبه سایت خبری اعتدال در خبری با عنوان «دست و پا زدن دولت برای ماندن در پاستور» مدعی شده بود «در تازه‌ترین اقدام به‌صورت چراغ خاموش و بی‌سروصدا، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری به بهانه بهره‌مندی از تجربیات رؤسای جمهور سابق و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن، اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست‌جمهوری با عنوان «دفتر رئیس‌جمهور سابق» نموده است». اعتدال البته برای ادعای خود سند هم داشت و تصویر نامه معاونت توسعه مدیریت انسانی رئیس‌جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری که امضای غلامحسین الهام را در پای خود می‌دید را نیز منتشر کرده بود.

دیروز اما نمایندگان مجلس هم به این اخبار واکنش نشان دادند و ایجاد دفتر رئیس‌جمهور سابق را کاری ناپسند خواندند. هرچند برخی چهره‌های نزدیک به اصلاحات در فضای مجازی ترجیح دادند تا این اقدام دولت کنونی را به فال نیک بگیرند.غلامعلی جعفرزاده در همین رابطه به مهر گفت: آقای احمدی‌نژاد نباید انتظار داشته باشد از دولت‌های بعدی که برنامه‌ها و تعهداتش را انجام دهند، همانطور که خودش به محض اینکه وارد پاستور شد، عملکرد سی و چند ساله گذشته را زیر سؤال برد و گفت آنچه من انجام می‌دهم، وحی منزل است و بقیه همه خیانت و جنایت کردند، چه بسا که طرح دادگاهی کردن مدیران قبلی را هم داشت.

نماینده مردم رشت که احتمال می‌داد دولت روحانی با این تصمیم دولت دهم موافقت کند برای اینکه کار را به اما و اگر واگذار نکرده باشد، ادامه داد: با وجود حجب و حیایی که در دکتر روحانی وجود دارد، درصورت عدم‌مخالفت ایشان شک نکنید مجلس ورود می‌کند، ما به جوانب کار نگاه می‌کنیم، این اقدام یک کار تشکیلاتی و ساختاری است و آقای احمدی‌نژاد مجاز نیست که چنین کاری انجام دهد.

با این حال دیروز حمید بقایی که نامه الهام خطاب به او نوشته شده بود در حاشیه جلسه هیأت دولت به خبرنگاران گفت که احمدی‌نژاد نمی‌خواهد در پاستور بماند. او البته اصل نامه را تکذیب نکرد و فقط توضیح داد که «آنچه آقای الهام ابلاغ کردند، چیزی بوده که در دولت هشتم نیز وجود داشته، مبنی بر اینکه رؤسای جمهور بعد از پایان مأموریتشان یک تشکیلات داشته باشند و این در قانون خدمات مدیریت کشوری نیز قید شده است که رئیس‌جمهور و حتی معاون اول آن دفتر و محافظ داشته باشد و آنچه امروز در رسانه‌ها در این ارتباط نوشته شده، جوسازی است».

البته ظاهرا او فراموش کرده که احمدی‌نژاد در ابتدای دولتش به سیدمحمد خاتمی؛ رئیس‌جمهور پیش از خود اعلام کرده بود که از ساختمان سعدآباد خارج شود. همین شد که خبرنگاران ناچار به یادآوری این نکته شدند تا او در مقام پاسخ برآید که: «ساختمان و تشکیلات بحث جداگانه‌ای است و اکنون شما می‌بینید که آقای خاتمی نیز پرسنل و محافظ دارند و این مصوبه‌ای است که در دولت هشتم تصویب شده است». بقایی درحالی می‌گوید ساختمان بحث جداگانه‌ای است که در نامه الهام به او صراحتا از ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان محل تشکیل دفتر رئیس‌جمهور سابق نام برده شده است.

همین اخبار و حواشی باعث شد تا سرانجام شخص محمود احمدی‌نژاد در مقام پاسخگویی برآید و با بیان اینکه چنین موضوعی صحت ندارد اعلام کند که در حال اسباب‌کشی به خانه قدیمی خود در نارمک است؛ همان خانه‌ای که وی پیش‌تر و در پاسخ به منتقدانی که نسبت به گرانی گوجه فرنگی اعتراض داشتند آدرس میوه‌فروشی سر کوچه‌اش را داده بود. هرچند آن خانه هم مثل خود احمدی‌نژاد که به اذعان خودش با 8سال پیش تفاوت‌های بسیاری کرده، دیگر شبیه به آنچه در مستند انتخاباتی وی در انتخابات سال 88دیده‌ایم نیست.

کد خبر 223661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز