چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با ۷۰ سنت کاهش نسبت به روز گذشته مواجه شد و به ۱۰۷.۴۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، درحالی که سرمایه گذاران در انتظار شنیدن اظهارات بن برنانکه رئیس فدرال رزرو در کنگره و شفاف تر شدن برنامه بانک مرکزی آمریکا در مورد کاهش سیاست محرک اقتصادی هستند، قیمت نفت برنت امروز به زیر 108 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

بازارهای مختلف اکنون بر روی دلار تمرکز خواهند کرد که پس از کاهش یکباره ارزش به دلیل نگرانی از احتمال تداوم بیش از پیش بینی سیاست محرک اقتصادی توسط فدرال رزرو، اندکی افزایش یافته است. کاهش یکباره ارزش دلار، روز سه شنبه موجب تقویت بازار کالاهای مختلف شد، اما بازار نفت متاثر از اخبار مربوط به افزایش ناگهانی ذخایر بنزین آمریکا کاهش قیمت را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت امروز با 70 سنت کاهش به 107 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. در قراردادهای مربوط به ماه آگوست که روز سه شنبه خاتمه یافت، قیمت هر بشکه نفت برنت به 109 دلار و 40 سنت رسیده بود که بالاترین قیمت از روز دوم آوریل تاکنون بوده است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 76 سنت کاهش به 105 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید.

بن لو برون، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی در خصوص طرح محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا گفت: با توجه به اینکه تجار در هر دو سمت با ضررهای مواجه شده اند، برای اتخاذ مواضع جدید بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد.

برنانکه که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کنگره سخنرانی کند، احتمالا موضع شفاف تری را در مورد زمان کاهش سیاست خرید اوراق قرضه اتخاذ خواهد کرد. اظهارات هفته گذشته وی در مورد لزوم تداوم سیاست محرک اقتصادی تا آینده ای قابل پیش بینی سرمایه گذاران را که در انتظار شروع کاهش این سیاست در ماه سپتامبر بودند، غافلگیر کرد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: وی احتمالا بر سخنان هفته گذشته خود تاکید خواهد کرد که گفته بود پس از پایان سیاست تسهیل کمی نرخ بهره ممکن است برای دوره قابل توجهی پایین باقی بماند.

پس از انتشار گزارشی که نشان داد حجم ذخایر بنزین آمریکا در اوج فصل مسافرت ها افزایش یافته است، قیمت نفت خام و به خصوص نفت خام آمریکا کاهش یافت.

کد خبر 223657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز