همشهری آنلاین: پزشک معالج «موسی شیخ» حال عمومی وی بعد از عمل را خوب توصیف کرد و گفت: در صورت آمادگی جسمی این فرد، عمل جراحی دیگرش تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

موسی شیخ

دکتر فرزاد فضیلت در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت «موسی شیخ» که صبح روز گذشته بزرگترین ترمیم چهره در ایران در صورتش انجام شد، گفت: حال عمومی این فرد خوب است.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان «موسی شیخ» دو روز دیگر از بیمارستان مرخص می‌شود، گفت: شیخ راه طولانی برای درمان در پیش دارد و در مرحله بعد باید ایمپلنت‌های چشم و بینی روی صورتش نصب شود.

این متخصص فک و صورت که درمان رایگان شیخ را پذیرفته است، با بیان اینکه باید برای صورت شیخ، چشم و بینی مصنوعی طراحی و نصب کرد، گفت: از آنجایی که بینی این فرد کاملا تخریب شده، باید در عمل جراحی دیگر، ایمپلنت‌های بینی مصنوعی روی صورت این فرد تعبیه شود و در مرحله بعد نیز بینی مصنوعی و چشم روی صورتش نصب شود.

فضیلت با بیان اینکه در مراحل بعدی پروتز‌های فک بالای تخریب شده صورت شیخ نصب می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد تا دو ماه آینده عمل بعدی ترمیم چهره «شیخ» آغاز شود.

این متخصص فک و صورت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمان عمل‌های جراحی بعدی شیخ به مانند عمل اولیه‌اش طولانی باشد؟ گفت: برای طراحی قطعه اول از آنجایی که قطعه مشابهی در بازار وجود نداشت، مجبور به طراحی و ساخت آن شدیم، اما ایمپلنت‌های چشم، دندان و ... در بازار موجود است و به نظر می‌رسد پس از بهبودی نسبی شیخ، عمل بعدی وی انجام شود.

کد خبر 223654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز