همشهری آنلاین: یک متخصص جراحی فک و صورت که وظیفه درمان موسی شیخ را بر عهده گرفت، ضمن تشریح روند درمان این فرد، گفت: قطعات بازسازی شده جمجمه و صورت این فرد در همدان در حال ساخت است.

موسی شیخ

دکتر فرزاد فضیلت در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای موسی‌شیخ که 9 سال پیش بر اثر برخورد با گاردیل شکسته شده از ناحیه صورت دچار سانحه شده بود، گفت: با پیگیری‌های ایسنا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قطعات بازسازی شده جمجمه و صورت این فرد که بر اثر تصادف از بین رفته است به روش «استریو لیتوگرافی» طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روش جسم با استفاده از دیتاهای کامپیوتری طراحی می‌شود، گفت: در ادامه این روش قطعات از دست رفته صورت به روش «راپید یورتو تایپینگ» و با کمک دستگاه «تی‌ری‌دی پرینتر» در حال ساخته‌شدن است.

فضیلت که وظیفه درمان رایگان شیخ را پذیرفته است، با بیان اینکه ساخت و طراحی قطعات از دست رفته توسط مهندس چراغی در حال انجام است، گفت: این قطعات در همدان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه پس از ساخت قطعات، آنها روی صورت شیخ جاسازی می‌شود، گفت: در صورت نبود مشکلات در سایز، بلافاصله این قطعات با استفاده از موادی که برای بدن قابل پذیرش باشد، مجددا ساخته می‌شود.

این متخصص جراحی فک و صورت با بیان اینکه قطعات نهایی به دلیل گرانی مواد تنها یک بار ساخته می‌شود، گفت: بر همین اساس طراحی و ساخت قطعات اولیه با مواد معمول انجام می‌گیرد.

وی گفت: یکی از سخت‌ترین مراحل عمل جراحی این فرد در ناحیه پیشانی است؛ چرا که به دلیل برخورد پیشانی با گاردیل، این ناحیه دچار تخریب بالایی شده به گونه‌ای که با ازبین رفتن استخوان، پوست و مغز به یکدیگر چسبیده‌ شدند و جداسازی این دو از یکدیگر، به سختی امکان‌پذیر است.

فضیلت در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد عمل جراحی این فرد بیش از هشت ساعت زمان می‌برد، ضمن تاکید بر این امر خداپسندانه عنوان کرد که هیچ حق‌الزحمه‌ای برای جراحی دریافت نخواهد کرد و تنها مبالغی برای تامین هزینه‌های ساخت پروتز و بیمارستان نیاز است.

به گزارش ایسنا، موسی شیخ 9 سال پیش در تصادفی بخشی از صورتش را از دست داد؛ اما هم‌کنون با کمک ایرانیان نوع دوست روند درمان او آغاز شده و بزودی پروتزهای که به همت دانشمندان کشور در حال ساخت است، روی صورت وی تست می‌شود تا شاید موسی پس از تحمل درد، مشقت‌ها و دوری از اجتماع نقاب از چهره بردارد. با هماهنگی انجام شده با بانک‌های عامل، ایرانیان نوع دوست می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ذیل واریز کنند: شماره حساب 0342319909006 و شماره کارت 6037991385195775 نزد بانک ملی شعبه محمدشهربه نام موسی شیخ

 

کد خبر 212783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز