گروه اقتصادی: پس از هشدارهای اخیر نسبت به مصرف بی‌رویه آب در روزهای گرم تابستان، مسئولان وزارت نیرو در مورد مصرف برق نیز هشدار داده و خواستار صرفه‌جویی مردم برای جلوگیری از خاموشی شدند.

برق

به گزارش همشهری، وزارت نیرو اعلام کرد: پیک‌مصرف برق با افزایشی حدود 4هزار مگاواتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 44هزار و 718مگاوات رسید. مجیدنامجو، وزیر نیرو در عین حال با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از خاموشی انجام شده و جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم باردیگر تأکید کرد: اگر مردم مصرف آب را کنترل و بهینه کنند، روزهای گرم سال‌جاری را بدون مشکل و با حداقل تنش پشت سر می‌گذاریم، اما درصورت عدم‌تغییر روال مصرف، احتمال بروز مشکلاتی همچون افت فشار و قطعی آب وجود دارد. به گفته ثمره هاشمی تعداد زیادی از منابع آبی از قبیل چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها خشک شده و این در حالی است که هم به تعداد مشترکین اضافه‌شده و هم در نتیجه افزایش سطح بهداشت مصرف آب افزایش یافته است.

ثمره هاشمی با بیان اینکه در تهران جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب نداریم و تلاش خواهیم کرد چنین نشود، اظهار کرد: البته درصورتی که مردم در رفتارهای مصرفی خود تجدیدنظر نکنند، احتمال بروز مشکل در زمینه توزیع آب وجود خواهد داشت.

کد خبر 223639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز