چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با رشد پیک مصرف برق ایران به بیش از 44700 مگاوات وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نگرانی برای تامین برق مشترکان در فصل تابستان وجود ندارد خواستار صرفه جویی مردم در مصرف این انرژی پاک شد.

برق

به گزارش مهر، وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره اخرین وضعیت مصرف برق تابستانی در ایران، اعلام کرد: پیک مصرف برق با افزایشی حدود چهار هزار مگاواتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 44 هزار و 718 مگاوات رسید.

بر این اساس مدت مشابه سال گذشته پیک مصرف برق ایران به 40 هزار و 718 مگاوات رسید ضمن آنکه تا روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور به یکهزار و 148 مگاوات رسیده بود همچنین در این مدت مصرف برق صنایع کشور حدود سه هزار و 168 مگاوات بوده است.

مجید نامجو وزیر نیرو با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی، تجاری و صنعتیف گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از خاموشی انجام شده و جای نگرانی وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه افزایش مصرف برق به ویژه در تهران بزرگ، در حال اتفاق افتادن است که باید بسیار هوشیارانه این وضعیت مدیریت شود، بیان کرد: در روزهای اخیر پیک مصرف برق کشور از 44 هزار مگاوات فراتر رفته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش بینی برای پیک مصرف برق در تابستان بین 45 هزار و 500 مگاوات تا 47 هزار و 700 مگاوات است، تصریح کرد: اما به طور میانگین، تجربه نشان می‌دهد که از 46 هزار و 189 مگاوات بیشتر نخواهد شد و ما توانیم تا دو هزار مگاوات ذخیره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی نیروگاه‌ها در مدار هستند، اظهار داشت: با اجرای طرح‌های بهینه سازی مصرف از جمله توزیع لامپ‌های کم مصرف در سال 89 و اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 90، عملا پیک بار در سال 91 به 43 هزار و 459 مگاوات محدود شد.

کد خبر 223592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز