سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه‌ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، تبیین اهتمام حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت مذاهب اسلامی و به ویژه نمایش تجلی عینی آن در صحنه حج و آگاهی‌بخشی و هشیارسازی جهان اسلام نسبت به سیاست‌های اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب شعار حج 92 به شمار می‌آید.

همچنین مبارزه با تفرقه و اختلافات دینی و فتنه مذهبی و قومی درون امت اسلام، استفاده از فرصت بی‌بدیل حج برای خودسازی و توشه‌گیری برای خود،‌ خانواده و اجتماع، نمایش شکوه عزت و پایبندی زائران ایرانی به ارزش‌های دین و اصلاح رفتار، گفتار و کردار زائران ایرانی در طول سفر از دیگر اهداف انتخاب این شعار شمرده می‌شود.

مشارکت گسترده، منسجم و منظم زائران ایرانی در نمازهای جماعات در حرمین شریفین و ترویج رفتار کریمانه با زائران کشورهای اسلامی، تقویت عزت و شان کشور،‌ انقلاب و مذهب در انظار مسلمانان سایر کشورها، طرح عمده‌ترین چالش‌ها و مسایل جهان اسلام و راه حل یابی برای آن و ایجاد سازوکاری برای ایفای نقش علما و فرهیختگان امت اسلامی در مواجهه با این چالش‌ها و مسایل نیز از اهداف شعار حج سال 92 عنوان شده است.

شعار حج سال ۹۱ از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت با عنوان «عزت، همبستگی، مسئولیت اسلامی» اعلام شده بود.

کد خبر 223443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز