همشهری آنلاین: نخستین نشست ستاد برگزاری هفته‌ حج با هدف ترویج فرهنگ حج و تشریح برنامه‌های حج تمتع سال ۹۲، با مشارکت سازمان حج و زیارت در بعثه‌ مقام معظم رهبری تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسلامی‌فرد دبیر ستاد برگزاری هفته‌ حج گفت: «حج، معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی» به‌عنوان شعار حج سال 92 انتخاب شده است. از این‌ رو، روزهای هفته‌ حج با محوریت شعار حج، موضوع‌هایی را مانند «حج و هم‌اندیشی»، «حج، خودسازی و معنویت»، «حج، مقام و منزلت زن»، «حج و ولایت و رهبری»، «حج و اتحاد اسلامی» و «حج، بهداشت و سلامت» دربر می‌گیرد.

مشاور خبری و اطلاع‌رسانی نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: در هفته‌ حج که از ۱۶ شهریور ماه (اول ذی‌القعده) آغاز می‌شود، در مجموع ۳۰۰ نمایشگاه عکس و پوستر در سراسر کشور برگزار می‌شوند و در هر استان، سه نمایشگاه اصلی برپا می‌شوند.

وی افزود: برای روزهای هفته‌ حج، با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تولیدات متنوعی در برنامه‌هایی مانند روضه‌ رضوان، حلقه‌های توسل در شبکه‌ قرآن، گفت‌وگوی ویژه‌ خبری سیما، پخش زنده‌ رادیو ایران و برنامه‌ 5 / 2 ساعته‌ شبکه‌ خبر با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌ حج و ز یارت در نظر گرفته شده‌اند. همچنین در این هفته، پیش از خطبه‌های نمازهای جمعه در سراسر کشور، نمایندگانی از سوی بعثه‌ مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجرایی حج ۹۲ خواهند پرداخت. نماینده‌ ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری هفته‌ حج اظهار کرد: به همت معاونت توسعه‌ مدیریت و منابع بعثه‌ مقام معظم رهبری، برنامه‌هایی مانند برگزاری نمایشگاهی در حاشیه‌ دیدار مقام معظم رهبری از محصولات جدید فرهنگی بعثه، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر به‌ مناسب هفته‌ حج در پارک پردیسان، فرهنگسراهای تهران و بیشتر وزارتخانه‌ها، نمایشگاهی از عکس و محصولات فرهنگی حج در ایستگاه‌های مترو ولی‌ عصر (عج) و تجریش و همچنین تبلیغات با کلیپ‌های با صدا و بی‌صدا در واگن‌های مترو برای هفته حج در نظر گرفته شده‌اند.

به گفته‌ اسلامی‌فرد، پوستر هفته‌ حج با هماهنگی تاکسیرانی استان تهران به‌ وسیله‌ پنج‌ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر در معرض دید شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت و پیش‌شماره‌ نشریه‌ «زائر» نیز که در طول مراسم حج منتشر می‌شود، در هفته‌ حج انتشار می‌یابد.

اسلامی‌فرد افزود: جزییات برنامه‌های هفته‌ حج، شنبه‌ 2 شهریور ماه در جلسه‌ ستاد برگزاری حج نهایی می‌شود.

کد خبر 228057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز