همشهری آنلاین: گزارش های منتشر شده در اتریش حاکی از آن است که دامنه برنامه استراق سمع و شنود آمریکایی ها به اداره صدراعظمی اتریش و حتی شخص خود صدراعظم هم رسیده است.

آمریکایی ها در دفتر صدراعظم اتریش هم شنود کارگذاشته بودند

به گزارش ایرنا، شنود و استراق سمع سازمان جاسوسی آمریکا از مقامات اتریشی موجب سردی و شکاف درروابط بین دوکشور شده است.

میشائیل اشپیندلاگر وزیر امور خارجه اتریش در پی افشای خبر استراق سمع آمریکایی ها از مقامات اتریش، با احضار سفیر آمریکا به وزارت امورخارجه، خواستار توضیح روشن و صریح مقامات آمریکایی در این زمینه شد.

بورکارد بیشوف روزنامه نگار اتریشی معتقد است که آمریکایی ها با این کار، اکنون با دوستان و شرکای خود بیگانه شده اند و بیش از هر چیز به خود صدمه زده اند.

وی با اشاره به کشیده شدن دامنه استراق سمع ها به دفتر صدراعظمی اتریش، تصریح کرد: ورنر فایمن صدر اعظم اتریش مسئله سیاسی محرمانه وخاصی ندارد که سازمان جاسوسی آمریکا به دانستن آن علاقمند باشد؛ همه مسائل سیاسی محرمانه و خاص او در اختیار روزنامه ها قرار دارد.

این روزنامه نگار اتریشی تاکید کرد: اینکار صدمات زیادتری از افشاگری های ویکی لیکس برای آمریکایی ها در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به افشاگریهای ادوارد اسنودن مامور سابق سیا در این زمینه خاطرنشان کرد: این افشاگری ها نشانگر اشتیاق زیاد سازمان جاسوسی آمریکا برای جمع آوری اطلاعات و اسرار دیگران است.

روزنامه نگار اتریشی تصریح کرد: آمریکا با این اقدامات خود در حال تبدیل شدن به یک کشور توتالیتر شنود و استراق سمع در سطح جهان است.

کد خبر 223255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز