شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر در وین پایتخت اتریش علیه حزب راست گرای افراطی این کشوردست به تظاهرات زدند که این تظاهرات به علت مداخله نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

تظاهرات در اتریش به خشونت کشیده شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز شنبه از وین پایتخت اتریش گزارش داد: هزاران تن از اهالی وین علیه جشنی که حزب راست افراطی موسوم به حزب آزادی اتریش(FPÖ) هر ساله در کاخ مجللی دراین شهر برگزار می کند، تظاهرات کردند.

در این گزارش که پلیس و تلویزیون رسمی اتریش تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراض آمیز را شش تا 10 هزار نفر اعلام کردند، آمده است: این اعتراض با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و درجریان درگیری های شب گذشته 17 تن از معترضان و هفت پلیس مجروح و 14 نفر نیز بازداشت شدند.

جشن حزب آزادی اتریش که سومین حزب قدرتمند اتریش محسوب می شود روز جمعه در کاخ زمستانی هوفبورگ برگزار شده بود.

ناتاشا اشتروبل سخنگوی جمعیت حمله به حزب راست، هدف اعتراضات را جلوگیری از تجمع افراد برجسته راست افراطی اروپایی در وین خواند و افزود : میان این حزب راست گرا و گروه های خشونت طلب نوعی همکاری و سازماندهی وجود دارد.

گفتنی است که مارین لو پن رهبر حزب راست گرای جبهه ملی فرانسه دو سال پیش در این مراسم حضور یافت که این امر بحث هایی را بوجود آورد.

برپایه این گزارش، پلیس به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری، 20 هزار مامور امنیتی را در اطراف کاخ، محل برگزاری جشن حزب راست افراطی مستقر کرد.

حزب آزادی اتریش در سال 1956 میلادی تاسیس شد و هم اکنون هاینتسکریستیان اشتراخه رهبری آن را برعهده دارد. درانتخابات پارلمانی اتریش درسپتامبر 2013 میلادی، این حزب با کسب با 21.4 درصد آرا در جایگاه سوم پس از حزب سوسیال دموکرات و حزب مردم قرار گرفت.

کد خبر 247081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز