گروه ادب وهنر: تماشاخانه ایرانشهر با تمدید اجرای «یرما» به کارگردانی علی رفیعی و اجرای 2نمایش «مرد بالشی» به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی و‌ نمایش « شام با دوستان » به کارگردانی آیدا کیخایی به فعالیت‌خود در فصل تابستان ادامه می‌دهد.

«کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز»

 از سوی دیگر با پایان اجرای این نمایش‌ها 2نمایش جدید«نام همه مصلوبان عیسی است» به کارگردانی ایوب آقاخانی و «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» به کارگردانی رضا حداد در تماشاخانه ایرانشهر اجراخواهد شد.پیش از این قرار بود نمایش یرما نوشته فدریکو گارسیا لورکا تا 22تیرماه روی صحنه باشد اما به‌دلیل استقبال مخاطب این نمایش تا 26تیرماه روی صحنه خواهد بود. این نمایش همه روزه در ساعت 21در تماشاخانه استاد سمندریان اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش‌های شام با دوستان به کارگردانی آیدا کیخایی مطابق اعلام قبلی از ساعت 18:30و مرد بالشی به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی در ایام یادشده با تغییر زمان در ساعت 21در سالن شماره یک این تماشاخانه به روی صحنه خواهند رفت. نمایش شام با دوستان براساس نمایشنامه‌ای از دونالد مارگولیز است که توسط زهره جواهری ترجمه شده‌است، در این نمایش نیکی کریمی، بهناز جعفری، احمد ساعتچیان و امیررضا دلاوری بازی دارند اما نمایش مرد بالشی نوشته مارتین مک‌ دونا کار مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی با حضور علی سرابی، پیام دهکردی، احمد مهرانفر و نوید محمدزاده اجرا می‌شود.

نمایش‌های جدید در راهند

مرداد و شهریور‌ماه 2نمایش جدید در سالن تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. نمایش « نام همه مصلوبان عیسی است» به کارگردانی ایوب آقاخانی درباره تهران دهه بیست؛ سال‌های التهاب؛ سال‌های خط کشی‌های مختلف سیاسی است. ناصری جوان، روزنامه‌نگار عاشق سینما، درگیر عشقی غریب می‌شود؛ عشقی که در کنار التهابات سیاسی چالشی غریب پیش روی او و همراهانش رقم می‌زند. . . مرجان شیر محمدی، حبیب دهقان نسب، بهرام ابراهیمی، ناهید مسلمی، سام کبودوند، خیام وقار کاشانی، وحید نفر، امیرعلی دانایی، بهرام سروری‌نژاد، کیوان خانبگی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. در این نمایش بهروز افخمی مشاور در سمت مشاور کارگردان حضور دارد. اجرای نمایش نام همه مصلوبان عیسی است تا اواسط شهریور‌ماه در ساعت 19اجرا خواهد داشت.

اما نمایش دیگر اجرایی از گروه نمایش سایه به کارگردانی رضا حداد است که بیش از این دو نمایش «آمدیم، نبودید، رفتیم» و «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» را در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر کار کرده بود اما نمایش جدید این کارگردان کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی برای روز نام دارد که توسط محمد چرمشیر نوشته شده‌است. پیش از این قرار بود که حداد نمایش «مهر هفتم» را که محمد چرمشیر براساس فیلمی از انگمار برگمان نوشته بود کارگردانی کند که مهر هفتم توسط شورای ارزشیابی و نظارت مورد پذیرش قرار نگرفت و به همین دلیل او نمایش دیگری از همین نویسنده را انتخاب کرد. کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی برای روز چهارمین همکاری مشترک حداد و چرمشیر است که قرار است مخاطبان را در کابوس‌های سه‌بعدی، دیجیتال و موقعیتی تو درتو با حضور فاطمه نقوی، ستار پسیانی، ناز شادمان، پگاه طبسی‌نژاد، آرزو عالی، مریم نورمحمدی کابوس‌هایی را در 70دقیقه مشارکت دهند.

خانه هنرمندان و یک نمایش جدید

کمی آن‌سو‌تر از تماشاخانه هنرمندان یعنی در خانه هنرمندان علاقه‌مندان می‌توانند به دیدن نمایش «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیدم» ‌به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی بروند. این نمایش با حضور بازیگرانی چون مهدی دوستی، مریم رها، مریم صائب، الناز طهماسبی، آیدا توتونچی، فرزاد امینی در ساعت 18:30در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می‌شود.

کد خبر 223048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز