حبیب‌الله کاسه‌ساز به‌عنوان رئیس هیأت مدیره و سخنگوی خانه اصناف سینمای ایران انتخاب شد.

حبیب الله کاسه ساز

 این تهیه‌کننده در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این مطلب گفت: نخستین جلسه هیأت مدیره روز جمعه(21تیر) برگزار شد و طبق اساسنامه باید مسئولیت‌ها مشخص می‌شد که سهیلا نجم به‌عنوان نایب‌رئیس و علی اصغر محبی هم به‌عنوان دبیر و منشی هیأت مدیره انتخاب شدند. وی همچنین درباره انتخاب مدیرعامل اظهار کرد: برای انتخاب مدیرعامل در حال رایزنی هستیم و طبق اساسنامه 2‌ماه فرصت داریم. تا انتخاب مدیرعامل رئیس هیأت مدیره وظایف او را انجام می‌دهد. کاسه‌ساز خاطرنشان کرد: برای مدیرعاملی به‌دنبال فردی هستیم که در بین همه صنوف محبوبیت داشته باشد و بتواند تمام‌وقت برای خانه سینما وقت بگذارد. وی جلسه بعدی هیأت مدیره را سه‌شنبه‌عنوان کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا ان‌شاءالله جلسات را در خانه سینما برگزار کنیم و در آنجا مستقر شویم. 10صنف ثبت قانونی شده سینما عصر 19تیر‌ماه با حضور در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما، انتخابات خود را در پی فراخوان مجمع عمومی خانه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) برگزار کردند که در این انتخابات بیژن محتشم، حبیب‌الله کاسه‌ساز، امیررضا معتمدی، سهیلا نجم و اصغر محبی به‌عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند.

استعفای یکی از اعضای هیأت‌مدیره

امیررضا معتمدی که به‌عنوان یکی از اعضای هیأت‌مدیره جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) در مجمع عمومی 19تیر‌ماه انتخاب شده بود، اعلام کرد که از هیأت‌مدیره استعفا کرده است. در پی انتخاب رئیس هیأت‌مدیره و سخنگوی خانه اصناف سینمای ایران، امیررضا معتمدی در پاسخ به ایسنا، درباره جایگاهش در هیأت مدیره با توجه به مشخص‌شدن سمت برخی افراد گفت: از آنجا که صرفا با نیت مفید‌بودن، کاندید‌ای عضویت در هیأت‌مدیره جامعه اصناف سینمای ایران شدم، متعاقبا احساس کردم در هیأت مدیره مفید نخواهم بود بنابراین روز پنجشنبه 20تیر‌ماه استعفا و انصراف خود را رسما به هیأت مدیره مجمع صنوف قانونی سینما تسلیم کردم.

او در پاسخ به اینکه در فاصله یک روز از انتخابات چگونه به این تصمیم رسیده است؟ مطرح کرد: از آنجا که فضای کنونی سینما، پر از تردیدها و سوءتفاهم‌هاست، ترجیح می‌دهم به این سؤال پاسخی ندهم. معتمدی که از صنف جلوه‌های بصری در مجمع عمومی 19تیر‌ماه شرکت کرده بود، یادآور شد: فقط از هیأت‌مدیره استعفا کرده‌ام و به‌عنوان یکی از اعضای صنوف قانونی، همچنان در جامعه اصناف عضویت دارم.

حبیب‌الله کاسه‌ساز نیز در این رابطه گفت: اگرچه آقای امیررضا معتمدی اعلام کردند که از هیأت‌مدیره استعفا کرده و دیگر در جلسات آن شرکت نخواهند کرد اما دلایل ایشان قانع‌کننده نبود و به‌نظر می‌رسد حاصل فشار بیرونی است.وی در عین حال درباره استعفای امیررضا معتمدی از هیأت‌مدیره خانه اصناف سینمای ایران تصریح کرد: دلایلی که ایشان برای استعفا مطرح کردند، برای هیأت‌مدیره خیلی قانع‌کننده نبود و ظاهرا از بیرون فشاری به ایشان آمده که مجبور شدند کنار بکشند. در هر صورت طبق اساسنامه ایشان باید درخواست استعفای خود را به هیأت‌مدیره اعلام کنند و ما نیز آن درخواست را به بازرس‌مان بدهیم تا اظهارنظر کند اما از آنجا که ایشان تأکید کرده‌اند که در جلسات هیأت مدیره شرکت نخواهند کرد،‌ یک عضو علی‌البدل جایگزین ایشان خواهد شد و در نخستین جلسه برای این موضوع بررسی نهایی انجام می‌شود. رئیس هیأت‌مدیره خانه اصناف سینمای ایران (خانه سینما2) در پایان درباره نام این تشکل گفت: قبل از برگزاری مجمع عمومی نام این تشکل خانه اصناف سینمای ایران بود اما در نخستین مجمع که چهارشنبه 19تیر‌ماه برگزار شد‌، عنوان خانه سینما مطرح و تصویب شد که از این نام و عنوان استفاده کنیم. بنابراین عنوان خانه سینما برای ما رسمیت دارد.

کد خبر 223046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز