همزمان با انتشار خبر سقوط لوستر تاریخی کاخ صاحبقرانیه در مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران، معاونت میراث فرهنگی کشور قول داد تا لوستر کاخ صاحبقرانیه را تا 2هفته آینده مرمت و در محل قبلی آن نصب کند.

وعده میراث فرهنگی برای مرمت لوستر صاحبقرانیه


مدیر مجموعه کاخ‌های نیاوران هفته گذشته خبر سقوط و شکستن لوستر کاخ صاحبقرانیه را تأیید کرده و گفته بود که این لوستر به‌دلیل فرسودگی سقف کاخ صاحبقرانیه سقوط کرده است. اکنون معاون میراث فرهنگی کشور به خبرگزاری مهر قول داده است تا 2هفته آینده این لوستر را مرمت و آن‌را در جای خود نصب کند.

معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد که این لوستر تاریخی قابلیت مرمت دارد و این کار تا 2هفته دیگر انجام می‌شود. آنطور که او اعلام کرده، نزدیک به یک‌ماه پیش 2عدد از شاخه‌های لوسترهای راهروی غربی حوضخانه کاخ صاحبقرانیه از جای خود کنده و موجب لنگر انداختن لوستر به یک سمت شده بود. به گفته آتوسا مومنی، فرسایش اموال منقول تاریخی با توجه به اینکه این اشیا در شرایط موزه‌ای نگهداری نمی‌شوند ممکن است و اتفاق دور از ذهنی نیست، اما نکته اینجاست که این شیء تاریخی در کلیت سالم بوده و تنها 2عدد از شاخه‌های آن آسیب دیده است.

اسدالله بیرانوند مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی نیز با بیان اینکه مشکلی بابت تأمین اعتبار مورد نیاز مرمت این شیء تاریخی وجود ندارد، گفت: تمامی موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها هر 6‌ماه یک‌بار توسط کارشناسان اداره کل موزه‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرند. همچنین براساس گزارش‌هایی که از موزه‌ها و کاخ موزه‌ها دریافت می‌کنیم برای حل مشکلات و برطرف کردن نواقص، اعتبارات لازم به رؤسای موزه‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر 222901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز