گروه بورس: همزمان با صعود رؤیایی شاخص بورس، سرانجام مسئولان بازار سرمایه از حاشیه بیرون آمدند و تصمیمی عملی برای سودبردن از این شرایط ویژه گرفتند.

بورس

به گزارش همشهری، پس از چند‌ماه تعلل و دست روی دست گذاشتن، سرانجام مدیران بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از برنامه عرضه 4 شرکت جدید خبردادند. هیأت واگذاری هم اعلام کرد که 5 بلوک سهام را در بورس و فرابورس عرضه خواهد کرد.

عرضه 2 شرکت پتروشیمی

در شرایطی که این روزها سهام پتروشیمی به‌شدت مورد توجه بازار سرمایه قرارگرفته، مدیرعامل فرابورس از عرضه شرکت‌های پتروشیمی جم و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان تا پایان تیرماه خبر داد. امیر هامونی افزود: درصورت تأیید صورت‌های مالی و پیش‌بینی سود پتروشیمی جم، 5درصد از سهام این شرکت، دوشنبه 24تیرماه جاری در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. او تأکید کرد: درصورتی که هیأت پذیرش در جلسه فردای خود، عرضه سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان را تأیید کند، 5درصد از سهام این شرکت هم تا پایان تیرماه در فرابورس عرضه می‌شود.

2 شرکت در آستانه ورود به بورس

مدیرعامل بورس تهران هم اعلام کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صدر تأمین و نفت سپاهان تا پایان‌ماه جاری قابلیت عرضه در بازارسهام را دارند. حسن قالیباف اصل افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صدر تأمین و نفت سپاهان در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌اند. بورس تهران نیز درصورت درخواست سهامداران عمده، آماده عرضه سهام این دو شرکت تا پایان تیر‌ماه است.

5 عرضه خصوصی‌سازی‌

طبق مصوبات هیأت واگذاری، سازمان خصوصی‌سازی هم قرار است تمام یا بخشی از سهام 5 شرکت سایپا، سرمایه‌گذاری رنا، بانک صادرات، مقره‌‌سازی ایران و حمل‌ونقل خلیج‌فارس را از طریق فرابورس و بورس عرضه ‌کند. براساس این مصوبات قرار است بلوک یک‌میلیاردو820میلیون سهمی سایپا از طریق بورس عرضه شود.

این میزان سهام معادل 17.5درصد از کل سهام این شرکت است. همچنین 150میلیون‌و244هزار سهم سرمایه‌گذاری رنا معادل 5درصد از کل سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود. بلوک 5درصدی سهام بانک صادرات هم در بورس عرضه خواهد شد. طبق مصوبات هیأت واگذاری، سهام مقره‌سازی ایران هم از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.

سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین 304میلیون سهم از سهام شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس را در روز اول مرداد‌ماه از طریق بورس تهران عرضه می‌کند. بلوک 87درصدی سهام حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس با قیمت پایه هر سهم یک هزار و 460ریال فروخته می‌شود.

کد خبر 222864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز