مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مریخ‌نوردان و روبات‌هایی که به مریخ فرستاده‌شده‌اند،‌پیش از آغاز سفرشان در مناطقی که به مریخ و ساختار زمینی اش شباهت داشته‌باشد راه رفتن برروی این سیاره سرخ‌رنگ را تمرین می‌کنند.

حیاط مریخ

براساس گزارش پاپ ساینس، آژانس فضایی اروپا برای انجام آزمایش‌های شبه‌واقعی بروری روبات‌های مریخ‌نورد در محیطی شبیه به مریخ محلی به نام حیاط مریخی دارد،‌ محلی که مهندسان از آن برای آزمایش حرکت کاوشگرها برروی پستی و بلندی‌هایی شبیه به سطح مریخ استفاده می‌کنند.

حیاط مریخ

وسعت حیاط مریخی در اروپا 2.4 متر مربع بوده و مملو از صخره‌ها و سنگهایی در اندازه‌های متفاوت است. یک حفره و یک منطقه پر از تخته سنگ،‌تپه‌های شنی و شیب‌های شنی از دیگر بخش‌های این حیاط به شمار می‌روند. دوربین‌هایی بسیار پیشرفته‌ای تمامی فضای این حیاط را در بر گرفته‌اند تا به مهندسان برای نظارت بر حرکت کاوشگرها حین حرکت برروی سطوح مختلف کمک کنند.

حیاط مریخ

حیاط مریخی اروپایی‌ها در نوردویم هلند واقع شده‌است. اما آمریکا نیز از چنین حیاطی برخوردار است. مرکز JPL ناسا در کالیفرنیا محوطه‌ای 65 متری در 35 متری را در اختیار دارد که مملو از شن،‌سنگ،‌خاک آجر،‌ خاکسترهای آتشفشانی و چندین نمونه سنگ‌های بازالتی است و به علاوه ساختمانی در این محوطه برای اقامت محققان و نگهداری از رایانه‌ها وجود دارد.

کد خبر 222670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز