دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه منظر فرهنگی‌تاریخی روستای میمند در کرمان ثبت مشروط نیست بلکه قرار است با پرونده مناظر فرهنگی‌تاریخی کشورهای همسایه مقایسه شود، گفت: در سال 2014شهر سوخته و در سال 2015کویر لوت جهانی می‌شوند.

روستای تاریخی میمند


آتوسا مومنی به مهر گفت: ارزش برجسته جهانی روستای تاریخی میمند از نظر کارشناسان یونسکو محرز نشده بود اما زمانی که این پرونده در اجلاس میراث جهانی یونسکو مطرح شد کشورهایی مانند عراق و امارات که در متن جغرافیایی کشور خود کویر دارند، اعلام کردند که ایکوموس دچار یک اشتباه درکی شده است و ما چون در منطقه هستیم به‌عنوان کسانی که دانش شناخت منظر فرهنگی در کویر را داریم اعلام می‌کنیم که اگر چه میمند نگینی در کویر است اما مشابه آن را ما نیز در کشورمان داریم. وی افزود: سفیر هندوستان نیز درباره میمند گفت که منظر فرهنگی تاریخی روستای میمند جواهری در کویر است که نمونه آن هرگز در کشورهای منطقه وجود نداشته است.

مومنی گفت: قرار شد تا 2 ماه دیگر نقاطی را که عراق و امارات اعلام کرده‌اند مشابه آن را دارند به ما اعلام کنند. هرچند که هنوز پرونده آن برای ثبت‌جهانی ارائه نشده ولی ادعا می‌کنند این مناظر قابل مقایسه با منظر میمند در ایران است. 2 ماه دیگر اطلاعات به ما اعلام می‌شود و بدون سهمیه، ثبت میمند قطعی خواهد شد.

کد خبر 222257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز