همشهری آنلاین: نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد که در نزدیکی افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد.

police

این نیرو در اطلاعیه خود با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در عین حال اضافه کرد که همکاری مردم و روزه داران برای تسهیل رفت و آمد بسیار راهگشا خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط مأموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

نیروی انتظامی در بخش دیگری از اطلاعیه خود افزود: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، لکن باید تمام کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری کرده و مسافران از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند.

در این اطلاعیه آمده است: متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارایه خدمت کنند.

بر اساس اطلاعیه نیروی انتظامی، سایر رستوران ها و مراکز ارایه خوردنی ها و نوشیدنی ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بدون مانع است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، ناجا در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است از هموطنان خواست تا همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.

کد خبر 222207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز