همشهری آنلاین: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: برادران اخوان‌المسلمین با تکفیری‌ها و اسرائیل مرزبندی کنند.

به گزارش پایگاه رسمی حزب موتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی درباره اوضاع مصر گفت: ما به برادران حزب اخوان‌المسلمین توصیه می‌کنیم با گروه‌های تکفیری و سلفی افراطی به عنوان جریان‌های منحرف از خط پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم مرزبندی کرده و نگذارند چهره اسلام در بین مردم متمدن مصر با حمایت از تروریست‌های سلفی و تکفیری لکه‌دار شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ریشه اوضاع فعلی مصر را اشتباهات استراتژیک محمد مرسی دانست و گفت: عدم مرزبندی با اسرائیل، دشمنی با مقاومت اسلامی در سوریه و عدم تلاش لازم برای حفظ اتحاد و همبستگی ملی در مصر از جمله این اشتباهات هستند.

وی افزود: سیاست‌های ضد مقاومت و تفرقه‌افکنی در منطقه خاورمیانه محکوم به شکست است و دولت‌هایی که از این سیاست‌ها حمایت می‌کنند روی خوش نخواهند دید، لذا باید اخوان‌المسلمین در مسیر وحدت امت اسلامی و نجات قدس شریف و ارائه چهره زیبای اسلام به مردم تلاش می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: انقلاب مردم مصر برگشت‌پذیر نیست ولی با چالش روبروست و مردم مصر باید هوشیار باشند. با وجود برخی مشکلات و ابهاماتی که در رفتارهای سیاسی اخوان‌المسلمین و محمد مرسی وجود دارد ولی در هر صورت مرسی منتخب مردم مصر و رئیس‌جمهور قانونی آن کشور بوده و شیوه عزل وی آن هم با دخالت ارتش با هیچکدام از موازین قانون اساسی مورد تصویب ملت مصر تطابق ندارد و به نظر ما راه حل مسائل مصر قانون‌گرایی است.

باید مشخص شود که دولت جدید چه چیزی را تحویل می‌گیرد

حبیبی در بخش دیگر سخنانش درباره گزارش رئیس‌جمهور از عملکرد دولت‌های نهم و دهم گفت: در دوران انتقال هر دولت به دولت بعدی باید دقیقاً و مستنداً مشخص شود که دولت قبلی کشور را در عرصه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و فرهنگ با چه شرایط و امکانات و موقعیتی تحویل می‌دهد و دولت جدید چه چیزی را تحویل می‌گیرد؛ لذا ما از این گزارش رئیس‌جمهور استقبال می‌کنیم و معتقدیم لازم است این گزارش با نظر کارشناسان مطلع و موجه تبیین و نقد شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: رسیدن رئیس جمهور به کابینه اعتدال‌گرا و فراجناحی نیازمند تصمیم‌گیری بدون فشارهای سیاسی جناح‌ها و توسط شخص رئیس جمهور منتخب است و ما امیدواریم دکتر روحانی موفق به تشکیل چنین دولتی با مشورت همه نخبگان کشور شود.

کد خبر 222205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز