یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

هفته گذشته برای هواداران رئال مادرید 2 خبر خوب داشت؛ سه‌شنبه آنچلوتی پس از انتظار فراوان به‌عنوان سرمربی جدید این تیم قرارداد امضا کرد و 2 روز بعد ایسکو به‌عنوان نخستین خرید تابستانی رئال با مبلغ 35میلیون یورو از مالاگا به پایتخت اسپانیا منتقل شد.

ایسکو؛ خرید طلایی رئال مادرید


شاید خرید ایسکو تنها شروعی برای مادرید در بازار نقل و انتقالات باشد و فلورنتینو پرز در هفته‌های پیش رو بتواند گرت بیل، کاوانی یا سوارز را هم به مادرید بیاورد ولی حتی درصورت اضافه شدن این بازیکنان پرطرفدار، ایسکو همچنان می‌تواند بهترین خرید این فصل رئال باشد. او از زمان پیوستن به مالاگا در سال 2011پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته است. در آن سال باشگاه آندلسی که سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد، این بازیکن نوجوان را که روزبه‌روز پیشرفت می‌کرد و از نداشتن فرصت بازی در والنسیا گله‌مند بود با 6میلیون‌یورو به تیمش اضافه کرد. او با وجود اینکه به صعود تیم والنسیا B به دسته چهارم اسپانیا کمک کرده بود، در تیم اصلی والنسیا تنها 7بار فرصت بازی پیدا کرد. فصل بعد اما او در لالیگا تبدیل به یک پدیده شد و در مالاگا پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشت.

او به سرعت در ترکیب مالاگا جاافتاد و در سال 2012عنوان پرارزش « بهترین بازیکن جوان اروپا» را به‌دست آورد. درخشش او در ترکیب تیم پلگرینی به مالاگا کمک کرد که برای نخستین‌بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان صعود کند. ولی در فصل دوم بود که ایسکو هنر واقعی‌اش را نشان داد؛ او پس از جدایی کاسورلا، طراح اصلی تیم مالاگا بود و با این تیم به جمع 8تیم پایانی لیگ قهرمانان رسید، جایی که آنها فقط چند ثانیه تا صعود به نیمه نهایی فاصله داشتند و مغلوب 2 گل متوالی دورتموند شدند.

با وجود این شکست نام مالاگا و همینطور ایسکو بر سر زبان‌ها افتاد. او در فصل -13 2012، 12گل برای مالاگا زد (دو گل او برابر زنیت سن پترزبورگ استثنایی بود) و پس از اینکه باشگاه نتوانست محرومیتش از حضور در مسابقات اروپایی را رفع کند و جایی در میان 4تیم برتر داشته باشد، در فهرست فروش قرار گرفت. منچسترسیتی مصمم بود که یک‌بار دیگر زوج پلگرینی و ایسکو را تشکیل دهد و ایسکو هم با درنظر گرفتن اینکه ممکن است در رئال نتواند در ترکیب اصلی باشد، برای پیوستن به لیگ برتر انگلیس وسوسه شده بود. با وجود این کیفیت بازی ایسکو به قدری بالاست که می‌تواند در رئال هم در ترکیب اصلی باشد و زیرنظر آنچلوتی به‌عنوان بازیساز یا گوش راست بازی کند. بازیکنی که در 17سالگی خودش را یک ضدمادریدی نامیده بود، می‌تواند با تکنیک، دید بازی و دریبل‌هایش در قلب هواداران جا کند. او در فصل-11 2010در دسته چهارم اسپانیا بازی می‌کرد، در 2 فصل بعدی توانست به‌ترتیب در لالیگا و لیگ قهرمانان بدرخشد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک ستاره جدید رئال‌مادرید و فوتبال اسپانیا باشد.

شوچنکو: رونالدو نباید از رئال برود

این روزها تیم آتی کریستیانو رونالدو یکی از ابهامات بازار نقل و انتقالات اروپاست و گفته می‌شود ممکن است او با ترک رئال مادرید به منچستریونایتد برگردد. با وجود این آندری شوچنکو، ستاره سابق فوتبال اوکراین و اروپا معتقد است که رونالدو با ترک رئال اشتباه بزرگی مرتکب خواهد شد و به او توصیه می‌کند که در این تیم باقی بماند.

شوچنکو می‌گوید: «نمی دانم کریستیانو چرا می‌خواهد برود. وقتی شما بازیکن مادرید هستید، باید در این تیم بمانید. همه ما دوست داشتیم در این تیم بازی کنیم. فکر نمی‌کنم شما در دوران بازیگری‌تان بتوانید به موقعیت بالاتری برسید». شوچنکو اضافه می‌کند که بهتر است رونالد در رئال بماند و فرصت همکاری با آنچلوتی، سرمربی جدید این تیم را از دست ندهد. شوچنکو که در میلان سال‌ها بازیکن آنچلوتی بوده می‌گوید: «فکر می‌کنم آنچلوتی برای همه بازیکنان و نه فقط رونالدو دوست خوبی خواهد بود و فضای خوبی را در رختکن تیم برقرار می‌کند. او تحول مثبتی در رئال به‌وجود خواهد آورد. فکر می‌کنم او تلاش خواهد کرد رونالدو را متقاعد به ماندن کند تا ستاره تیمش باشد». شوچنکو در پایان می‌گوید: «فکر نمی‌کنم تیم‌های زیادی در دنیا باشند که برای سبک بازی کارلو به اندازه رئال‌مادرید مناسب باشند. این همکاری به نفع هر دوی آنهاست».

کد خبر 222116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز