جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

آرمن ساروخانیان: برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، فینال بین ۲ تیم همشهری برگزار می‌شود.

فوتبال

بازیکنان رئال مادرید گفته بودند که ترجیح می‌دهند حریف‌شان در فینال چلسی باشد، ولی آتلتیکو مادرید اجازه نداد آرزوی رئالی‌ها و همینطور پیش‌بینی‌های کارشناسان رنگ واقعیت بگیرد. شاگردان سیمئونه در استمفوردبریج نمایشی خیره‌کننده داشتند و جواب گل زودهنگام فرناندو تورس را با 3گل آدریان، دیه گو کاستا و آردا توران دادند. حالا ورزشگاه دالوز لیسبون در شب فینال پر از مادریدی‌هایی خواهد بود که با پیراهن‌های رئال و آتلتیکو سکوهای ورزشگاه را به 2رنگ سفید و قرمز تقسیم می‌کنند.
وقتی رئال مادرید، بایرن مونیخ را با 4گل در هم کوبید و به فینال رسید، به‌نظر می‌رسید که همه‌‌چیز برای دهمین قهرمانی‌اش در اروپا آماده است، ولی آتلتیکو در لندن به قدری پرانرژی، هماهنگ و باانگیزه بود که به سختی می‌توان شانس رئال را برای قهرمانی بیشتر از همشهری‌اش دانست.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید هم تأکید می‌کند که شانس هیچ تیمی در فینال بیشتر از دیگری نخواهد بود: «فکر می‌کنم اگر چلسی صعود می‌کرد، تجربه‌ای بالاتر، ولی شور و کیفیت پایین تری نسبت به آتلتیکو می‌داشت. آتلتیکو بهتر بود و شایسته صعود. در فینال نمی‌توانیم خودمان را مدعی بدانیم، چون با تیم خیلی خوبی بازی داریم. فینال خیلی نزدیک و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.» دیه‌گو سیمئونه دومین حضور آتلتیکو مادرید در فینال مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی اروپا را نتیجه شجاعت بازیکنانش دانست. آتلتیکو نخستین‌بار 40سال پیش به فینال اروپا رسید، ولی مغلوب تیم افسانه‌ای بایرن مونیخ شد. سیمئونه گفت: «آنها واقعا شجاع بودند و واکنش تیم ما در ذهن مردم باقی‌می‌ماند. بازیکنان در برابر تیمی قوی و باسابقه در لیگ قهرمانان، کنترل بازی را در دست گرفتند و از این بابت کاملا خوشحالم.»

تیاگو، هافبک پرتغالی آتلتیکو هم درباره فینال گفت: «رئال مادرید را به خوبی می‌شناسیم. آنها تیم فوق‌العاده‌ای هستند که در هر صحنه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر بدهند، ولی ما هم آماده‌ایم. سال گذشته ما فینال جام حذفی را در زمین آنها بردیم و به‌خودمان اطمینان داریم.»

چلسی در بحران

در طرف دیگر شکست چلسی برای این تیم یک شوک بزرگ بود. رسانه‌های مادرید هم که رابطه خوبی با مورینیو ندارند، پس از ششمین ناکامی مربی پرتغالی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، به کنایه او را «آقای نیمه‌نهایی» نامیدند.داوید لوئیز، مدافع چلسی گفت که فصل بدون جام برای آنها یک ناکامی به شمار می‌رود. واکنش ادن هازار از این هم تندتر بود و به انتقاد از تاکتیک‌های مورینیو پرداخت. ستاره بلژیکی گفت: «چلسی برای فوتبال بازی‌کردن ساخته نشده؛ ما فقط روی ضدحمله‌ها خوب هستیم.»
این همان انتقادی است که در روزهای گذشته درباره تاکتیک‌های مورینیو شنیده می‌شد و رسانه‌ها آن را «پارک کردن اتوبوس مقابل دروازه حریف» نامیدند. چلسی هفته گذشته با همین روش در زمین لیورپول به یک پیروزی غیرمنتظره رسید و برندن راجرز، مربی حریف مدعی شد که مورینیو این بار به جای یک اتوبوس، 2‌اتوبوس مقابل دروازه‌اش پارک کرده است. مورینیو فعلا سکوت کرده، ولی وقتی طوفان بخوابد احتمالا باید منتظر واکنش او به انتقاد صریح ادن هازار باشیم.

کد خبر 258115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز