همشهری آنلاین: لیلا رجبی، نماینده ایران در ماده پرتاب وزنه، با شکستن دوباره رکورد ایران به مدال نقره بیستمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در شهر پونای هندوستان دست یافت.

Leila Rajabi

لیلا رجبی با پرتابی به مسافت ۱۸ متر و ۱۸ سانتی‌متر موفق شد پس از ورزشکار چین به مدال نقره دست پیدا کند و چهار سانتی‌متر دیگر رکورد ایران را بهبود ببخشد.

رجبی چندی پیش در مرحله اول مسابقات قهرمانی باشگاهی بانوان توانست با پرتابی به طول 18 متر و 14 سانتیمتر ضمن کسب ورودی B رقابت‌های جهانی روسیه، رکورد ایران در این ماده را بهبود بخشد.

به این ترتیب، دومین مدال کاروان دو و میدانی ایران توسط این ورزشکار زن به دست آمد. او در پرتاب نخست، ۱۷ متر و ۷۸ سانتی‌متر را به دست آورد و در جایگاه دوم قرار گرفت. رجبی هر چند در پرتاب دوم عملکرد بهتری داشت، اما همان پرتاب اول وی نیز کافی بود تا مدال نقره مسابقات بر گردن این نماینده کشورمان انداخته شود.

وی در پرتاب دوم خود ۱۸ متر و ۱۸ سانتی‌متر، در پرتاب سوم ۱۷ متر و ۶۶، پرتاب چهارم ۱۷ متر و ۳۳، پرتاب پنجم ۱۷ متر و ۵۲ و پرتاب ششم ۱۷ متر و ۶۵ سانتی‌متر را ثبت کرد. نکته جالب توجه این که هر شش پرتاب لیلا رجبی بدون خطا انجام شد.

لیو خیانگ رونگ از چین با ۱۸ متر و ۶۷ سانتی‌متری که در پرتاب ششم به دست آورد، به مدال طلا رسید. گایو یانگ، دیگر نماینده چین نیز با ۱۷ متر و ۷۶ سانتیمتر به مدال برنز بسنده کرد. در این ماده ۹ ورزشکار به پیکار با یکدیگر پرداختند.

 

کد خبر 222111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز