همشهری آنلانی: جواد شمقدری گفت:‌ نمایندگان سازمان سینمایی، هیات مدیره خانه سینما و هیات تدوین اصلاح اساسنامه این نهاد صنفی در حضور شخص آقای رییس‌جمهور روی مباحث مطرح شده برای بازگشایی خانه سینما توافق کرده‌اند و با این روند در کمتر از 20 روز آینده خانه سینما، بازگشایی خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه هشت بندی وی به هیات مدیره خانه سینما و بیان گام‌های بازگشایی این نهاد صنفی بیان کرد: کلیات این مباحث در حضور آقای احمدی نژاد بین نمایندگان حاضر مذاکره و قرار شد مواردی هم که دو طرف روی آن توافق مشترک ندارند، نظر آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان رییس شورای عالی سینما، نظر نهایی باشد.

وی ادامه داد: ما برای اینکه هیچ مشکل دیگری در بازگشایی خانه سینما ایجاد نشود، قبل از انتشار نامه، آن را مجددا با شخص آقای احمدی‌نژاد چک کردیم و اکنون دو طرف به اجرای تک تک مفاد آن متعهد هستند.

معاون وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره بند سوم این نامه که در آن عنوان شده صنف دستیاران فیملبردار‌، فیلمنامه‌نویسان و گروه تهیه‌کنندگی باید مجددا مجمع عمومی برگزار کرده و اعضای خود را معرفی کنند، توضیح داد: دوستان هیات مدیره خانه سینما، قانونی شدن 11 صنف را پذیرفتند اما روی این سه صنف اعتراض‌هایی داشتند. در نهایت توافق شد این سه صنف مجددا مجمع عمومی برگزار کنند و نتیجه را تا پنج روز اعلام کنند.

شمقدری درباره اینکه آیا این سه صنف برگزاری مجدد مجمع عمومی را می‌پذیرند یا خیر، خاطرنشان کرد: این یک میدان امتحان است که چه افرادی به تعهداتشان پایبند خواهند بود، چون قرار همه این بود که اگر در بازگشایی خانه سینما به اختلافی برخوردیم نظر رئیس جمهور فصل‌الخطاب باشد. ما نیز به همین دلیل با قدرت از این هشت بندی که اعلام کرده‌ایم حمایت خواهیم کرد و تاکیدمان بر این است که این سه صنف که قبلا در وزارت ارشاد ثبت شده ‌بودند باید در زمان مقرر مجددا مجمع عمومی تشکیل دهند و اعضای انتخاب شده را اعلام کنند. البته طبق مفاد بند سوم نامه، درصورتی که اعضای صنف به حد نصاب نرسند، هیات مدیره کنونی قانونی و نهایی تلقی خواهد شد.

معاون وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف 11 صنف قانونی شده با صنف‌هایی هم‌نام که از قدیم در خانه سینما مستقر بوده‌اند، گفت: طبق توافق با هیات مدیره خانه سینما‌، 11 صنفی که در وزارت ارشاد قانونی شده‌اند در داخل خانه سینما مستقر خواهند شد و تمامی اعضای صنوف هم‌نام، زیر مجموعه صنف قانونی شده قرار خواهند گرفت. سایر صنوف نیز همانطور که در نامه هشت بندی به آن اشاره شده، ظرف 72 ساعت باید فرایند ثبت قانونی را آغاز کنند.

بازگشایی خانه سینما در کمتر از 20 روز در صورت پایندی دوطرف به اجرای بندها

جواد شمقدری در پایان با بیان اینکه ممکن است ما و خانه سینما روی بندهایی از این نامه نظر صد درصدی‌مان تامین نشده باشد‌  تاکید کرد: همان‌طور که قبلا گفتم، قرارمان این بود اگر جایی اختلاف‌ داشتیم نظر رئیس‌جمهور را فصل الخطاب قرار دهیم و این هشت بند حاصل نظر رئیس‌جمهور و بر اساس توافقات هر دو طرف است. امیدوارم همه به این هشت بند پایبند باشند و معتقدم در صورتی که موارد مورد توافق به درستی انجام شود، خانه سینما تا کمتر 20 روز آینده بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 222010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز