همشهری آنلاین: شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات 15 تیر ماه با افزایش ۱۵۵۴ واحدی قله‌های ۵۳ و ۵۴ هزار واحدی را فتح کرد و ارزش بازار نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

فارس نوشت: در پایان معاملات 15 تیر ماه بورس اوراق بهادار شاخص، رکورد جدید دیگری به ثبت رساند و بر همین اساس با افزایش 1554 واحدی به بیش از 54 هزار واحد صعود کرد.

براساس این گزارش، ارزش بازار هم در رکورد تازه‌ای 6 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش داشت و در مجموع ارزش کل بازار به بیش از 256 هزار و 537 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز به تنهایی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس 177 واحد در روند افزایش شاخص کل تأثیرگذار بود و در عین حال فولاد مبارکه اصفهان با 92 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز 92 واحد، پالایش نفت اصفهان با 74 واحد، ملی صنایع مس ایران با 68 واحد با افزایش نفت و گاز پارسیان با 64 واحد صنعتی و معدنی چادرملو با 62 واحد بر روند افزایش کل تأثیرگذار بوده‌اند

همچنین شاخص صنعت نیز با افزایش 1400 واحدی به 46 هزار و 160 واحد و شاخص 50 شرکت فعال‌تر نیز از این روند مستثنی نبوده و با 62 واحد افزایش به 2 هزار و 248 واحد رسید.

بر اساس این گزارش امروز برخی از شرکت‌ها رشد قابل توجهی داشته‌اند که در این میان پاکسان با بیشترین افزایش قیمت در صدر قرار دارد و کیمیا دارو، نوش‌مازندران، فرآورده‌های نسوز ایران، پارس‌خودرو، نیرو محرکه و سیمان اصفهان جزو بیشترین افزایش قیمت‌ها رقم خوردند.

در این میان مس شهید باهنر، بانک صادرات ایران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، صنایع آذرآب، فیبر ایران، بانک کارآفرین و فولاد خراسان بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند.

امروز معامله‌گران بورسی رکورد بی‌نظیری را به ثبت رساندند تا بازدهی بورس به سه درصد برسد؛ همچنین هیجان خرید باعث شد تا شاخص دو قله 53 و 54 هزار واحدی را پشت سر بگذارد.

براساس این گزارش نماد پاکسان بیش از 340 درصد پس از بازگشایی رشد داشت.

کد خبر 221966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز