چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

شاهین شایان آرانی کارشناس ارشد بازار سرمایه پاکسازی فضای بازار سرمایه از درگیری‌ها و دخالت‌های سیاسی و اعمال نفوذ سیاسیون را از مهم‌ترین اقدامات لازم برای بازارسرمایه اعلام کرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایسنا برخی اقدامات لازم برای گسترش بازارهای مالی و سرمایه کشور از سوی دولت آینده را تشریح کرد و گفت: ازجمله مسائل اساسی که موجب شده تا بورس تهران از فدراسیون جهانی بورس‌ها اخراج شود و مورد قبول نهاد ناظر بورس‌های جهان هم قرار نگیرد، تأکید آنها بر این موضوع است که فضای نظارتی بازار سرمایه ایران شامل شورای نظارتی بورس و سازمان بورس به‌شدت تحت‌تأثیر فضای سیاسی قراردارد.

شایان آرانی با بیان اینکه منظور از پاکسازی‌ بازار سرمایه و دوری از سیاست عدم‌نظارت دولت نیست، افزود: این درحالی است که دولت باید از دخالت در امور این بازار دوری کرده و فقط از طریق اعمال قوانین و مقررات بر بازارهای مالی نظارت کند. وی همچنین بر بازنگری قانون بازار اوراق بهادار تأکید کرد و گفت:‌در تجدیدنظر در این قانون ‌باید تغییر ارکان و ارائه تعریف مناسبی از نحوه تعیین اعضا که تحت‌تأثیر دیدگاه‌های سیاسی نباشند، همچنین اصلاح ساختار حاکمیتی و نظارتی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 221513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز