شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

زیتا ملکی: تر و تازه نیست، اما تازه‌نفس است. جالب و خوشحال‌کننده ‌است. اصلاً شاید جزو دل‌خوشی‌های کوچکی‌ست که تابستان را خواندنی‌‌تر می‌کند؛ «کتاب‌خانه‌ی ملی کودک و نوجوان» را می‌گویم.

دلخوشی‌های کوچک من و تو

حالا لبخند روی لب‌هایت آمد؟ حالا دلت خواست بدانی این کتاب‌خانه چه جور جایی‌ست؟ حالا ذوق و شوق داری بروی و کتاب‌های این کتاب‌خانه را از نزدیک ببینی؟ بسیارخب، وقتی رایانه به اینترنت وصل است، به نشانی کتابخانه‌ی ملی کودک و نوجوان برو و به دنیایی برس که در و دیوارش پر از کتاب و شعر و قصه است.

به بخش‌های مختلف این کتاب‌خانه‌ که سرک می‌کشم می‌بینم تا الآن 2511 جلد کتاب‌ در دسترس بازدیدکننده‌ها قرار گرفته است. از این تعداد، 2431 کتاب با متن کامل در سایت قرار دارند و تو می‌توانی با پیدا کردن کتاب مورد علاقه‌ات به‌طور کامل آن‌ را بخوانی. 49 کتاب گویا هم هست برای کسانی که دوست دارند یکی برایشان قصه بخواند؛ درست مثل رادیو و قصه‌خوانی هرشبش!

این‌ خوب است که در روزهای گرم تابستان از خانه بیرون نروی، ‌که برای عضو شدن در نزدیک‌ترین کتاب‌خانه به دردسر نیفتی، ‌که دایم نگران نباشی در مهلت تعیین شده خواندن کتابی را که امانت گرفته‌ای تمام کنی. این‌ خوب است که وقتی وارد این کتابخانه‌ی مجازی می‌شوی، بتوانی در موضوع‌های گوناگونی مثل شعر، قصه، ترجمه، علمی، کاردستی و سرگرمی کتاب مورد علاقه‌ات را پیدا کنی و این هم خوب است که ‌می‌توانی پربازدید‌ترین کتاب‌های این سایت را پیدا کنی و بخوانی‌.

این کتا‌بخانه یک خوبی دیگر هم دارد. تو می‌توانی در این سایت عضو شوی، در مورد کتاب‌هایی که خوانده‌ای نظر بدهی و به عضویت فعال در بیایی. به غیر از همه‌ی این چیزهای خوب در بخش  اخبار، می‌توانی از جدیدترین اتفاق‌های ادبیات کودک و نوجوان باخبر شوی و خاطرات نویسنده‌ها و بازیگرها را از دوران نوجوانی‌شان بخوانی.

کد خبر 221954
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز