مدیر سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرده است که تخریب‌کنندگان خانه‌های بافت تاریخی یزد به‌منظور اجرای طرح توسعه آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) به استفتای مقام معظم رهبری درخصوص ممانعت از تخریب میراث فرهنگی کشور توجه نکرده و آن‌را نادیده گرفته‌اند.

نادیده گرفتن استفتاء در تخریب بافت تاریخی یزد


سیدمحمدرضا سیدحسینی به ایسنا گفت: نقش اداره میراث فرهنگی و شرکت مخابرات یزد در حفاظت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این استان به یک اندازه بوده است. وی درباره تخریب بافت تاریخی یزد به بهانه طرح جامع آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برخلاف بودن تخریب بافت تاریخی یزد که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است تأکید کرد و با طرح این سؤال که با چه مجوزی این تخریب‌ها را انجام دادید؟ به‌استفتای گرفته شده از مقام معظم رهبری درباره تخریب میراث فرهنگی در گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان در آن زمان اعلام کردند که تخریب میراث فرهنگی اصلا جایز نیست و‌ای کاش اکنون نیز متولیان تخریب بافت تاریخی یزد به این استفتاء گوش می‌کردند.

نزدیک به 2 هفته پیش هیأت‌ امنای امامزاده جعفر(ع) در بافت تاریخی شهر یزد بدون استعلام و اطلاع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اقدام به تخریب 3 خانه در بافت ثبت‌ملی شده تاریخی این شهر کرد. این اقدام درست یک‌روز پس از راهپیمایی 120 انجمن دوستدار میراث فرهنگی و محیط‌زیست کشور در بافت تاریخی شهر یزد انجام شد. در پی این اقدام معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد که تخریب خانه‌های بافت تاریخی یزد شتابزده بوده و این معاونت ماجرای این تخریب را پیگیری می‌کند.

کد خبر 221854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز