همشهری آنلاین: اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی اعلام کرد قصد دارد در صورت لزوم سفارت آمریکا را در بولیوی تعطیل کند.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مورالس بعد از محکوم کردن فشار آمریکا بر بولیوی از طریق چهار کشور اروپایی که به هواپیمای مورالس اجازه ندادند از حریم هوایی آنها عبور کند، این مطلب را عنوان کرد.

این کشورهای اروپایی به هواپیمای مورالس مظنون بودند که احتمالا ادوارد اسنودن، مشاور سابق موسسه امنیت ملی آمریکا را که برنامه جاسوسی این کشور درباره شنود مکالمات تلفنی جهانی را فاش کرد، با خود حمل می کند.

مورالس در کوشابامبا که نشست متحدان سنتی بولیوی در منطقه برای حمایت از این کشور برگزار شده است اعلام کرد: ما بررسی خواهیم کرد و در صورتی که لازم باشد سفارت آمریکا را در لاپاز، پایتخت بولیوی تعطیل خواهیم کرد؛ ما به سفارت آمریکا نیازی نداریم.

مورالس همچنین گفت: دست من برای تعطیل کردن سفارت آمریکا نمی‌لرزد، ما شان و حاکمیت خودمان را داریم، بدون آمریکا ما از نظر سیاسی و دمکراسی احساس بهتری داریم.

مورالس در سال 2008 سفیر آمریکا را از بولیوی اخراج کرد و در ابتدای سال 2009 نیز موسسه مبارزه با مواد مخدر آمریکا را به مداخله در امور سیاسی بولیوی متهم و از این کشور اخراج کرد؛ در حال حاضر مسئولیت انجام وظایف سفارت آمریکا را در لاپاز کاردار این کشور به عهده دارد.

کد خبر 221757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز