همشهری آنلاین: محمد رویانیان پس از گشایش آکادمی باشگاه پرسپولیس انتقادهای تندی را از محمدجعفر کامبوزیا مطرح کرد و گفت، او را روی کاغذ آورده‌اند تا پرسپولیس را به حاشیه ببرند.

رویانیان

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس با حضور رویانیان، مالکی، استیلی و جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد.

رویانیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که ماجرای آمدن و رفتنش به کجا رسید، بیان کرد: من که نفهمیدم. هواداران و رسانه‌ها هم متوجه نشدند. داغان شدیم از بس که این حرف‌ها را شنیدیم. نمی‌توانم راحت صحبت‌ کنم. به وزیر ورزش ارادت داشته و قبولش دارم. به هر حال شاید او هم تحت فشار باشد اما آخرین خبر این است که من در مدیرعاملی پرسپولیس ابقا شدم.

وی در ادامه با انتقاد از افرادی که آرامش پرسپولیس را بر هم زدند، تصریح کرد: پرسپولیس امسال در آرامش تیم بست و زودتر از همه باشگاه‌ها اردو برپا کرد. نمی‌دانم این انفجار حاشیه از کجا بود. شاید تیم‌های رقیب‌مان دستی بر آتش داشتند اما من با قدرت ادامه خواهم داد.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه تیر انتقادش را به سمت محمدجعفر کامبوزیا نشانه رفت و با لحن بسیار تندی درباره صحبت‌های او در مورد مسائل مالی پرسپولیس افزود: کامبوزیا نه من را دیده و نه پرسپولیس را. او دیوان محاسبات هم نیست که چنین حرف‌هایی می‌زند. زمانی که به پرسپولیس آمدم، مدیران قبلی‌اش را نکوبیدم. یک سال و نیم در این باشگاهم و مدیران قبلی را پیشکسوت خودم می‌دانم اما کسی که نه به باشگاه آمده و نه چیزی را دیده و نه رفته، این حرف‌ها را می‌زند. این که عقلانیت نیست. آدم باید در حرف‌هایش تعقل کند. کامبوزیا هنوز نیامده اما فضایی درست کرده که نمی‌دانم از کجاست. کامبوزیا را روی کاغذ آورده‌اند تا پرسپولیس را به حاشیه ببرند. کاری ندارم چه کسی او را آورده است. اما چه کاره‌ای که راجع به پرسپولیس صحبت می‌کنی؟ نه مدیرعاملی و نه عضو هیات مدیره. چرا سرمربی و بازیکن من را می‌کوبی؟ چرا آدمی را می‌آورید که این طوری حرف بزند؟ از فضای دروغ و ریا خسته‌ام و اگر شما را قبول ندارم، محکم می‌گویم. پشه‌ای روی درخت نشست و بعد به درخت گفت می‌خواهم بلند شوم. درخت در جواب به او گفت، آمدنت را هم نفهمیدم، چه برسد به بلند شدنت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیش از این سخنان در خصوص افتتاح آکادمی ، اظهار کرد: خدا را شاکریم که یکی از ساختارهای بنیادی باشگاه افتتاح شده است. پرسپولیس آکادمی رسمی نداشت. ما یک سال پیش به فکر ایجاد این آکادمی افتادیم و بعد از ماه‌ها تلاش و با همکاری دکتر فرامرزی و زحمات حمید استیلی به نقطه اجرایی رسیدیم که امروز افتتاح آکادمی را انجام می‌دهیم. آکادمی پرسپولیس کاملا مجهز و دارای برنامه است و با تصویب پنج برنامه کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: اولین برنامه بررسی اهداف و پروژه‌های اجرایی آکادمی در سال 92 است. این برنامه دارای ابعاد مختلفی است از جمله CPM و برنامه کنترل تمام طول سال است. ضمن این که 17 برنامه در دستور کار آکادمی است که نخستین برنامه آن در تیر ماه است. همچنین بررسی ساختار تشکیلاتی آکادمی بر اساس آکادمی‌های دنیا انجام شده است. در کنار آن تقویم زمان بندی آکادمی به صورت CPM طراحی شده و بحث بعدی هم کارگاه‌های آموزشی است که در حال حاضر هشت کارگاه در نظر گرفته شده است. همچنین تصویب بودجه برای آکادمی صورت گرفته و در واقع ما با انجام همه این کارها امروز آکادمی را افتتاح می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: رئیس آکادمی هم حمید استیلی است از که از ماه‌ها قبل منصوب شده. مدیریت توسعه فوتبال را هم دکتر فرامرزی با خواهش ما پذیرفته‌اند. باید بگویم که روی این کار کاملا مطالعه شده عمل ‌کرده‌ و به هیچ عنوان عجله نکردهایم. ماه‌ها روی این آکادمی تلاش می‌کردیم. کماسی هم رئیس مرکز سنجش آکادمی است و رحمان رضایی هم به عنوان مدیر استعدادیابی فعالیت می‌کند. از ناصر ابراهیمی دعوت ‌کرده‌ایم که مدیریت تیم‌های پایه را بپذیرد و بر کارهای سایر مربیان تیم‌های پایه نظارت داشته باشد.

رویانیان در ادامه تصریح کرد: باید اعلام کنم که پرسپولیس مجوز افتتاح مجتمع آموزشی در رده‌های مختلف را گرفته و قرار است به زودی با افتتاح این مدرسه، دانش‌آموزان همه درس‌ها را با محوریت فوتبال مطالعه کنند. باید بگویم که همه این کارها را انجام داده‌ایم و تازه به نقطه صفر رسیده‌ایم. قبل از این زیر صفر بودیم و داشتیم یخ می‌زدیم اما الان که کارمان را شروع ‌کرده‌ایم، می‌توانیم بالای صفر هم برویم. الان که آکادمی افتتاح شده نمی‌گویم که کار زیربنایی ‌کرده‌ایم؛ چرا که تازه صفر شده‌ایم.

رویانیان گفت: در بخش اقتصاد باشگاه یک سیستم‌ توانمند را ایجاد ‌کرده‌ایم که تا سال بعد جواب می‌دهد. این شجاعت را دارم که بگویم که تا الان فقط هزینه کرده‌ام. شما اگر گندم هم به بار بیاورید، در ابتدا باید بکارید، زحمت بکشید، هزینه کنید و بعد به محصول برسید. ما هم منتظر نتیجه‌ کارهایمان هستیم. همچنین در بخش توسعه فوتبال سیستمی بحث محوریت آکادمی طراحی ‌کرده‌ایم که ان‌شاءالله جواب خواهد داد. در واقع این دو بخش ستون‌های اصلی یک باشگاه حرفه‌ای هستند.

رویانیان همچنین درباره احتمال رفتن استیلی از آکادمی توضیح داد: اولا استیلی از باشگاه نرفته است. دوما اگر او در تیم دیگری سرمربی شود، منافاتی با کارش در آکادمی نخواهد داشت، چون ساختار آکادمی مشخص بوده و مدیر و رئیس هر بخشش معین شده است؛ ضمن اینکه استیلی تا به حال پیشنهادهای زیادی داشته، ولی به خاطر پرسپولیس نرفته است. به نظرم استیلی ان‌شاءالله در پرسپولیس می‌ماند.

مدیرعامل پرسپولیس همچنین در پاسخ به این پرسش که آکادمی‌های این باشگاه چقدر هزینه داشته است، افزود: 3 میلیارد تومان برای امسال هزینه پیش‌بینی شده است که در آینده هم بیشتر خواهد شد، چون قرار است آکادمی توسعه پیدا کند.

وی در ادامه از نیامدن مسئولان فدراسیون به این مراسم انتقاد کرد و گفت: می‌گویند کار پایه انجام بده، خوب آقای کفاشیان خودت هم بیا! امروز نه کفاشیان آمد و نه علیزاده. البته به خطر صعود به جام‌جهانی سرشان شلوغ است اما به رئیس آکادمی ملی فوتبال گفتم به جای جلسه، کفاشیان را بیاور تا کار عملی انجام دهی.

رویانیان همچنین با اشاره به وجود رابطه و پارتی در سیستم استعدادیابی و فوتبال پایه تاکید کرد: وقتی سیستم نداریم، بی‌عدالتی به وجود می‌آید و اشکال و خلاف مشاهده می‌شود. این سیستم هم فقط متعلق به ما نیست. کل باشگاه‌ها و لیگ یک، دو و سه در خطرند. تنها راه سلامتی ایجاد سیستم درست و نگاه عادلانه است تا کودکی که هیچ کسی را ندارد، حمایت شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از پیشکسوتان در صحبت با وزیر ورزش از بازیکن 2 میلیاردی که به پرسپولیس آمده و عملکرد خوبی نداشته انتقاد کرده است، توضیح داد: مخلص همه پیشکسوتان پرسپولیس هستم آن یک نفر هم بزرگ همه ماست. من به آن بازیکن کمتر از 2 میلیارد و حتی کمتر از نصف این مبلغ را هم داده‌ام. من که سپاهان نیستم با بازیکنان قرارداد ببندم و بقیه پولش را هم آهن بدهم. این‌ها همه شایعه بوده است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره همکاری با مالکی نیز خاطرنشان کرد: من و مالکی از اول کارها را شروع کردیم حالا اگر ما را با هم بردارند، اشکالی ندارد.

کد خبر 221615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز