چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراح مغز و اعصاب ایتالیایی عضو گروه جراحی پیشرفته تورین ادعا می‌کند بشر به سطحی از دانش دست پیدا کرده که می‌تواند جراحی پیوند سر انسان را انجام دهد!

براساس گزارش تلگراف،‌ دکتر سرجیو کاناورو جراح مغز و اعصاب معتقد است تکنولوژی وجود دارد که به جراح‌ها امکان می‌دهد جراحی به سبک فرانکشتاین‌، پیوند سر یک انسان به بدن انسانی دیگر، انجام دهند، جراحی که در سال 1970 بروری حیوانات آزمایش شده‌است.

به گفته وی تا‌به امروز هیچ راه‌حلی برای اتصال دوباره نخاع وجود نداشت و موضوع آزمایش پس از پیوند برای همیشه فلج می شد. پیشرفت‌های اخیر باعث شده‌اند که پیوند نخاع امکان‌پذیر شود، دستاوردی که ظاهرا می‌تواند بیماری‌های مرگبار سابق را درمان کند.

اما جراحان و متخصصان دیگر این نظریه را کاملا غیرممکن دانسته و آن را به فیلم‌های ترسناک تشبیه می‌کنند. آنتونی وارنز از انجمن پیوند بریتانیا می‌گوید اتصال سر به بدن بسیار حیاتی و کل این نظریه بسیار عجیب و دور از ذهن است.

رابرت وایت در سال 1970 توانست با موفقیت سر یک میمون را به میمون دیگری پیوند بزند و کاناورو نیز با شیوه ای مشابه توانسته این آزمایش را تکرار کند. به گفته وی بزرگترین دشواری در این تکنیک اتصال دوباره نخاع اهدا کننده و گیرنده است، اما این تکنولوژی اکنون وجود دارد.

به اعتقاد وی تیمی 100 نفره از جراحان می‌توانند طی جراحی 36 ساعته این جراحی را با هزینه ای 8.5 میلیون پوندی انجام دهند. هر دو سر باید در یک زمان از بدن جدا شده و طی یک ساعت به بدن متصل شوند. به گفته کاناورو این کار دیگر یک ایده تخیلی نیست و امروزه قابل اجرا است و می‌توان به واسطه آن جان افراد بسیاری را نجات داد. تنها کاناورو تنها دلیلی که تاکنون مانع از انجام این عمل توسط وی شده‌است را بودجه می‌داند.

کد خبر 221599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز