سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

همشهری‌انلاین: امروز سه‌شنبه یازدهم تیرماه زیبا‌ترین حرکت خداپسندانه، انسان دوستانه و جوانمردانه در شهرستان شهرستان کازرون رقم خورد، حرکتی که حلقه های اشک را در چشم خانواده ضارب و مضروب نشاند و گذشت و ایثار را تفسیر کرد.

محیط بان

به گزارش تسنیم، در یک حرکت جوانمردانه خانواده مقتول علی اکبر اسکندری از قصاص نفس محیط بان فارس علی جامشی گذشت کردند و او را بخشیدند.

علی جامشی محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس دو سال پیش در حادثه‌ای ناخواسته در یکی از مناطق زیست محیطی فارس به ضرب گلوله مرحوم علی اکبر اسکندری را از پای در آورد.

این محیط بان فارس که دو سال را در زندان سپری کرده اکنون با جلب رضایت خانواده مقتول می‌تواند به خانواده خود بازگردد و طعم آزادی را می‌چشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با تقدیر از حرکت انسان دوستدانه خانواده مرحوم علی اکبر اسکندری در گذشت از قصاص نفس محیط بان فارس این حرکت را خداپسندانه و جوانمردانه توصیف کرد و آن را ستود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز سه‌شنبه در مراسم گذشت از قصاص نفس محیط بان فارس بیان کرد: بسیار باعث تاسف است که با شلیک گلوله‌ای ناخواسته یکی از بهترین جانبازان این مرز و بوم را از دست دادیم اما باید این حادثه را صرفا در قالب حادثه ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: اینکه خانواده مرحوم اسکندری با وجودی که حکم قصاص نفس علی جامشی محیط بان محیط زیست فارس را در دست داشتند از خون عزیزشان گذشت کردند، کاری در خور تحسین است.

وی افزود: قانون استفاده از سلاح در سازمان حفاظت محیط زیست نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته باید محیط بانان و دارندگان سلاح گرم از آموزش های فراگیر بیشتر بهره مند باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: به پاس قدردانی از حرکت جوانمردانه خانواده مرحوم اسکندری مرکز تحقیقات زیست محیطی دریاچه پریشان کازرون بنام مرحوم اسکندری نامگذاری شده است.

در این مراسم خسرو اسکندری، حسین اسکندری، علی اسکندری و خانم عابدی از خانواده مرحوم اسکندری انگیزه خود از گذشت قصاص نفس را رضایت خداوند و نهادینه شدن فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه اعلام کردند.

حادثه ناخواسته تیر اندازی در یکی از مناطق زیست محیطی فارس از سوی محیط بان علی جامشی که منجر به کشته شدن علی اکبر اسکندری شد دو سال پیش رخ داد و اکنون با جلب رضایت خانواده مقتول ، محیط بان فارس از زندان آزاد خواهد شد.

مراسم اعطای رضایت نامه خانواده مرحوم اسکندری به خانواده جامشی روز سه‌شنبه در شهرستان کازرون برگزار شد و طی آن همسر و فرزندان مقتول از قصاص نفس ضارب گذشت کردند.

حجت الاسلام محمد خورسند امام جمعه کازرون در این مراسم از عمل خدا پسندانه خانواده مرحوم اسکندری به نیکی یاد کرد و گفت: خداوند در دین مبین اسلام ما را به گذشت و فرو خوردن غضب سفارش کرده است و کاری که امروز خانواده مرحوم اسکندری انجام می دهند مصداق آیات شریفه سوره آل عمران در کلام الله مجید در عفو و گذشت است.

وی اضافه کرد: کسی که از حق خود بگذرد و گذشت کند به راستی پاداشی بزرگ نزد خداوند خواهد داشت و خداوند پاداش این خانواده را نیز به بهترین شکل اعطا خواهد کرد.

امام جمعه کازرون از زحمات مدیران و محیط بانان محیط زیست فارس نیز تقدیر کرد و گفت: محیط بانان نیز مدافع مواهب طبیعی وانفال هستند و وظیفه ای شریف و قانونی انجام می دهند اما پیش از آنکه در حفاظت از محیط زیست از قوه قهریه بهره گیرند باید از کار فرهنگی و ارشادی استفاده کنند.

حجت الاسلام خورسند گفت: نمی‌توانیم در کنار هر تالابی ماموری برای حفاظت تالاب بگذاریم، مردم باید خودشان مدافع محیط زیست و مراقب مواهب طبیعی باشند.

امام جمعه کازرون افزود: البته حفاظت از محیط زیست نباید مردم را از حق قانونی شان محروم سازد، حفاظت ز محیط زیست باید در کنار زمینه سازی برای ایجاد یک زندگی توام با بهره وری برای مردم باشد.

آزادی محیط بان فارس شور و شعف و شادی را به فرزندان و خانواده جامشی بازگرداند و موجب تقدیر دوچندان آنان از خانواده و فرزندان مرحوم اسکندری شد.

کد خبر 221488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز