سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

پیشنهاد مصرف کشمش و انگور به جای انواع چیپس و بیسکویت‌ها مخصوصا برای میان وعده کودکان و نوجوانان در نگاه اول کمی اغراق‌آمیز و بی‌ربط به‌نظر می‌رسد و شاید برخی هم مانند گفته طنز‌آمیزی که در آن به افراد سیگاری توصیه می‌شود به جای سیگار کشیدن پسته بخورند، با این پیشنهاد بر‌خورد کنند، اما این مسئله به‌عنوان موضوع امروز نسخه طبیعت ماحصل نتایج تحقیقات پژوهشگران علوم پزشکی آمریکا ست.

کشمش

طبق این پژوهش خطر ابتلا به دیابت در کودکانی که به‌عنوان میان‌وعده کشمش و انگور مصرف می‌کنند بسیار کمتر از کودکانی است که به مصرف بیسکویت‌های حاوی شکلات تمایل دارند.در این مطالعه محققان متوجه شده‌اند، مصرف کشمش و انگور حجم غذای مصرفی را در کودکان کاهش می‌دهد و در مقابل مصرف بیسکویت‌ها حجم غذای مصرفی فرد را بیشتر می‌کند و در نتیجه این دسته از افراد کالری بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند. این در حالی است که تحقیقات دیگر نشان می‌دهد مصرف کشمش موجب بهبود کنترل گلوکز در خون می‌شود و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد مصرف کشمش برای کاهش یا کنترل وزن نیز مناسب است.

انگور با وجود ویتامین‌های A، B، C، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر، سیلیس و همینطورمقدار زیادی تانن از نظر طبیعت درمانگران دارای خاصیت‌های بسیاری است. از نظر طبیعت درمانگران کشمش نیزیک منبع غنی آهن محسوب می‌شود به‌طوری که گفته می‌شود در ۱۰۰ گرم کشمش در حدود 1/88میلی گرم آهن وجود دارد. نکته دیگر در مزیت مصرف کشمش نسبت به انواع شیرینی‌های مصنوعی و بیسکویت‌ها این است که کشمش باوجود شیرین و چسبناک بودن بر دندان‌ها اثر مخربی ندارد و نه‌تنها باعث خرابی دندان‌ها نمی‌شود بلکه برای سلامت دندان و لثه نیز بسیار مفید است.

کد خبر 221373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز