همشهری آنلاین: علی کفاشیان گفت: هفته‌ آینده کارلوس کی‌روش در نشستی خبری برنامه‌های تیم ملی برای جام جهانی برزیل را اعلام خواهد کرد.

کفاشیان

رییس فدراسیون فوتبال، در واکنش به اظهار نظر نبی مبنی بر این که برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور موفق در جام جهانی برزیل نیاز به 30 میلیارد اعتبار داریم، به ایسنا گفت: همان طور که رییس جمهور گفته طبق برنامه کارلوس کی‌روش برنامه‌های تدارکاتی، ‌اردوها و بازی‌های دوستانه را طی نامه‌ای به رییس جمهور ارائه کردیم تا دستور پرداخت 30 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال را بدهد. بخشی از این بودجه ارزی است و شامل حقوق کادر فنی، پاداش و برپایی اردو در کشورهای خارجی و دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ صرف خواهد شد. ما برای بازی با تیم‌های قوی باید هزینه کنیم که این هزینه در اعتبار 30 میلیاردی پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که کی‌روش چه برنامه‌ای برای تیم ملی در جام جهانی دارد؟ اظهار کرد: ان‌شاءالله هفته‌ آینده کی‌روش برنامه‌هایش را به فدراسیون ارائه می‌کند و در نشستی خبری آنها را به اطلاع عموم می‌رساند. او زمان بازی‌های دوستانه و اردوها را تعیین کرده و ما باید مذاکرات لازم را مشخص کنیم. کی‌روش ممکن است چند تیم را پیشنهاد کند که بعد از مذاکره مشخص می‌شود با چه تیم‌هایی امکان بازی دوستانه را داریم.

کفاشیان در واکنش به این اظهار نظر که برای برپایی دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ نیاز به حمایت دولت و مذاکره با مقامات بالا وجود دارد چه برنامه‌ای در این رابطه دارید؟ یادآور شد: وقتی کی‌روش برنامه‌هایش را به ما اعلام کند سعی می‌کنیم از کانال خودمان، دولت و سفارت‌ها لابی کنیم. من خوشبین هستم که 100 درصد می‌توانیم با تیم‌های بزرگ برای جام جهانی دیدار دوستانه داشته باشیم.

وی که برای جلسه با رییس شورای المپیک آسیا در رابطه با فوتبال به اینچئون سفر کرده در مورد نتایج این ملاقات، یادآور شد: در این جلسه صحبت شد که کشورهای آسیایی به چند منطقه تقسیم شوند. پیشنهاد کردیم که کشورهای ایران، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان با هم در یک گروه باشند و ایران سرگروه شود و برنامه‌ریزی کنیم که در آینده کرسی‌هایی در هیات اجرایی AFC داشته باشیم. در این دیدار به جهت حمایت فدراسیون فوتبال از فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان از فدراسیون قدردانی شد و شیخ احمد خواست که ایران در زمینه آموزشی و برپایی اردو با کشورهای پیشنهاد شده همکاری داشته باشد تا سطح فوتبال آنها رشد کند.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا در جلسه با رییس شورای المپیک آسیا به اقدام اخیر اماراتی‌ها در استفاده از نام خلیج ع. ر. ب. ی و تغییر نام لیگ امارات به خلیج ع.ر.ب.ی اعتراض کردید؟ خاطر نشان کرد: این موضوع جزو موضوعات کاری ما نبود و هیچ ارتباطی به این نشست نداشت. ما در جای دیگر در رابطه با این مساله صحبت می‌کنیم. قرار است به زودی از طریق وزارت خارجه و سفارت ایران در امارات این مساله پیگیری شود.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اختلافات اخیر در کمیته ملی المپیک و ممانعت از برگزاری انتخابات به ایسنا گفت: این اتفاقات به هر دلیلی رخ داده و برگزاری انتخابات به تعویق افتاده است. من دیگر آن را نمی شکافم چون به اندازه کافی در این زمینه صحبت شده است. دیگر نمی‌توان کاری کرد. دلایلش چیزهایی بوده که در دست ما نبوده است! نظارت IOC و OCA باعث شده که انتخابات به تعویق بیفتد. ان‌شاءالله در اولین فرصت انجام می‌شود. اساسنامه کمیته ملی المپیک اصلاح شده و سایر مشکلات هم حل خواهد شد.

کد خبر 221044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز