رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی تلفنی ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه آخرین تحولات عراق گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هاشمی رفسنجانی در این گفتگوی تلفنی با تسلیت مجدد به پادشاه‌عربستان سعودی به مناسبت درگذشت شاهزاده عبدالمجید بن عبدالعزیز امیرمنطقه مکه‌، از فقدان وی ابراز تاسف کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تجربیات ارزنده ملک عبدالله‌، وجود وی را سرمایه ای برای جهان اسلام و ملت عربستان دانست وگفت: حکمت ایجاب می کند که با همکاری و تدبیر مسئولان کشورهای اسلامی مشکلات عراق‌, لبنان و فلسطین حل شود.

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از پیام تسلیت کتبی و شفاهی آقای هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند جهان اسلام و به ویژه ملت ایران نام برد و گفت:شما با تدبیر و دوراندیشی خود توانستید با ایجاد پیوند میان‌ملتها و دولتهای کشورهای اسلامی‌, منطقه رااستحکام بخشید.

همچنین دوطرف در این گفتگو با تاکید بر ارزیابی صحیح مشکلات جهان اسلام‌، ابرازامیدواری کردند با همکاری دو کشور, بخش درخور توجهی از این مسائل حل و فصل شود.

دو طرف همچنین تاکید کردند ادامه این تماسها باعث می شود تا دشمنان اسلام در تحقق اهدافشان به ویژه اختلاف افکنی میان شیعه و سنی در منطقه ناکام بمانند.

کد خبر 22074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز