گروه سیاسی: پادشاه عربستان در مذاکره خصوصی با رئیس جمهوری تاکید کرد که دشمنان جهان اسلام می‌خواهند میان تهران و ریاض تفرقه ایجاد کنند.

 محمود احمدی نژاد پس از برگزاری یک دور مذاکره خصوصی با ملک عبدالله، پادشاه عربستان که دو ساعت به طول انجامید و در پایان سفر یک روزه به عربستان، شنبه شب ریاض را به مقصد تهران ترک کرد.
ایسنا گزارش داد، رئیس‌جمهوری پس از بازگشت از عربستان و به هنگام ورود به تهران در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: ما با کشور عربستان روابط بسیار خوب، گسترده و رو به رشدی داریم. سفر انجام شده؛ کاملاً کاری و لازم بود تا با رایزنی درباره تحولاتی که در منطقه و دنیای اسلام در جریان است با نظرات یکدیگر آشنا شده و موارد لازم هماهنگی‌هایی انجام دهیم. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، همچنین در جریان این سفر و پیش از برگزاری مذاکرات خصوصی، مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی رتبه دو کشور به ریاست محمود احمدی نژاد و ملک عبدالله در ریاض برگزار شد.
رئیس جمهوری در این مذاکرات که در محل کاخ شخصی پادشاه عربستان انجام شد، با تاکید بر اینکه ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی‌ وظایف و مسئولیت‌های فراوان و مشترکی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه برعهده دارند گفت: چشم امید امت اسلام به این دو کشور است و رفع بسیاری از مشکلات و نیازهای خود را از ایران و عربستان انتظار دارند .  ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی نیز در این مذاکرات؛ با گرامیداشت یاد امام خمینی(قدس‌سره شریف)، عربستان را کشور دوست جمهوری اسلامی‌ ایران عنوان کرد و با اشاره به روند رو به گسترش روابط تهران - ریاض گفت: ملت‌های ایران و عربستان دو ملت مسلمان با عقیده واحد هستند و رابطه میان آنها برخلاف تمایل برخی‌ها بسیار دوستانه است.
کد خبر 17125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز