چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی 10هنرمند با 10 تکنیک در گالری شیرین برگزار می‌شود. این نمایشگاه از 7 تا 12 تیر ماه برپاست.

آزاده شولی مدرس سفال و سرامیک گفت: ویژگی این نمایشگاه برگزاری آن به همراه کارگا‌ه‌های آموزشی تکنیک‌های به نمایش درآمده است. این تکنیک‌ها علاوه بر این که در ایران کمتر به کار برده شده‌‌اند، در سطح جهانی نیز تکنیک‌های نویی هستند. به طور مثال استفاده از یونولیت برای ایجاد بافت متخلخل یا استفاده از فلز در بدنه سفالی از این دست تکنیک‌ها هستند.

وی با اشاره به این که برگزاری این نمایشگاه به همراه آموزش تکنیک‌های خاص تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سرامیک و سفال در کشور خواهد داشت گفت: سرامیک ترکیب هنر و فن است. هر کدام از این تکنیک‌ها که در این نمایشگاه به کار گرفته شده است، می‌تواند راهی را برای هنرمندان دیگر در اجرای ایده‌های ناب باز کند. با سرامیک انواع کارهای مختلف را می‌توان انجام داد. مهارت یک سرامیست به دانش او از این تکنیک‌ها بستگی دارد.

در نمایشگاه "10 سرامیست 10 تکنیک" کارگاه‌های آموزشی از روز شنبه 8 تیر ماه تا روز سه‌شنبه 11 تیر ، تکنیک‌های بدنه‌های متخلخل با مواد سوختنی، بدنه‌های سیمی، گل رنگی (روش پرسینگ)، گل رنگی و ریخته‌کری دوغاب، دوغاب ابرو باد در قالب، خراش دوغاب (اسکرافیتو)، خراش بدنه و دوغاب رنگی، نقاشی در قالب گچی، نقاشی مات و عکس‌برگزدان‌های لعابی آموزش داده می‌شود. در این نمایشگاه آزاده شولی به همراه هنرجویانش، مریم کریمی، رزیتا دارای جامه، حنا موسوی، سارا خدامی، علیرضا بی‌پروا، غزاله سپهربند، پروانه اسلامی، شاهد تابش اکبری، سمیه ایل‌بیگی و زهرا رفیعی آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

در روزهای افتتاحیه و اختتامیه نمایشی از نواختن سازهای کوبه‌ای سفالی در ساعت 18:30 الی 19 اجرا خواهد شد.

برنامه کارگاه‌های آمورشی هر تکنیک توسط هنرمندان:

شنبه 8 تیر
ساعت 10 تا 12 زهرا رفیعی: بدنه‌‌های متخلخل با مواد سوختنی
ساعت 12.30 تا 14.30 علیرضا بی‌پروا: بدنه‌های سیمی

یکشنبه 9 تیر:
ساعت 10 تا 12 سارا خدامی: گل رنگی(روش پرسینگ)
ساعت 12.30 تا 14.30 حنا موسوی گل رونگی و ریخته‌گری دوغاب

دوشنبه 10 تیر:
ساعت 10 تا 12 مریم کریمی دوغاب ابر و باد در قالب
ساعت 12.30 تا 14.30 رزیتا داری جامه : خراش دوغاب (اسگرافیتو)
ساعت 15 تا 17 سمیه ایل‌بیگی خراش بدنه و دوغاب رنگی

سه‌شنبه 11 تیر:
ساعت13 تا 15 پروانه اسلامی: نقاشی در قالب گچی
ساعت 15.30 تا 17.30 شاهد تابش اکبری: نقاشی مات
ساعت 18تا 20 غزاله سپهربند عکس‌برگردان‌های لعابی

گالری شیرین در خیابان ولنجک، کوچه هجدهم شماره 9 واقع شده است.

کد خبر 220480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز