سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاپیتان اسبق استقلال با دفاع از مجتبی جباری گفت: تعهدات استقلال و بازیکنان باید دوطرفه باشد و باشگاه نباید همه چیز را درباره جباری نادیده می‌گرفت و با آلوده کردن فضا، او را مقابل هواداران قرار می‌داد.

علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان در گفت و گو با ایسنا از مجتبی جباری در اختلافی که میان او و باشگاه استقلال بوجود آمده دفاع کرد و گفت: من در حیطه مسایل استقلال وارد نمی‌شوم و تا الان یک مرتبه هم وارد سایت باشگاه نشدم. اما برای اولین بار وارد یکی از سایت‌های هواداری شدم و بیانیه استقلال درباره مجتبی جباری را خواندم. من خودم را استقلالی می‌دانم، یعنی اگر کسی در صحبت‌هایش درباره استقلال زیاده روی کند، به او می‌خندم به ویژه به کسانی که فکر می‌کنند این روزها قلم‌شان خیلی درشت شده است! متاسفم در باشگاه فرهنگی استقلال افرادی هستند که قلم هایشان برای بی غیرت خواندن ستاره ها و فرزندانش به حرکت در می آید.

استقلال اگر قهرمان شد با بازیکنان بزرگش، شد

وی افزود: بعضی‌ها زیادی سعی می‌کنند از رنگ پیراهن به عنوان تعصب استفاده کنند. من همواره مخالف بازیکن سالاری بوده ام اما معتقدم استقلال در فصل گذشته با بازیکنان بزرگ و با پرستیژش توانست قهرمان شود و این خیلی مهم است. پیشرفت فوتبال ملی، استقلال و پرسپولیس توسط ستاره ها و بازیکنان بزرگ انجام می شود. به بازیکنان آموزش می‌دهم من که الان مربی‌ام همیشه خودم را مدیون استقلال می‌دانم، استقلال باعث شد به فوتبال این مملکت معرفی شوم. امروز که به عنوان سرمربی تیم امید روبروی شما نشسته‌ام می‌گویم هر چه دارم از استقلال است؛ به خانواده و پسرم هم گفته‌ام که ما تا ابد مدیون این پیراهن و رنگ هستیم. از دور اوضاع باشگاه را نگاه می‌کنم یک پیغام هم به هواداران می‌دهم و اینکه بازیکنان بزرگ هستند که می‌توانند در روزهای حساس تصمیم‌های بزرگ برای تیم‌شان بگیرند. هواداران باید همه موارد را بدانند و خود تصمیم بگیرند. امروز در فوتبال حرفه ای و مدیریت علمی، باشگاه از تمام سرمایه اش برای موفقیت تیم استفاده می کند اما ما در ایران به راحتی سرمایه هایی مانند مجتبی را می سوزانیم و هوادار را از داشتن این چنین بازیکنانی محروم می کنیم.

هواداران استقلال از من خواسته‌اند به این ماجرا ورود کنم

منصوریان گفت: طی چند روز گذشته هواداران زیادی به صورت حضوری و تلفنی پیگیر وضعیت مجتبی جباری هستند. متاسفانه این روزها اسطوره کشی و تخریب بازیکنان محبوب در فوتبال ما تبدیل به یک اپیدمی خطرناک شده است. علی کریمی را در پرسپولیس ببینید که چه حرفهایی علیه وی زده شد؟! امروز هم در استقلال این موضوع برای مجتبی جباری اتفاق افتاده و در سالیان گذشته باشگاه این اتفاق و فضا را برای فرهاد مجیدی و خسرو حیدری بوجود آوردند. در اینجا از باشگاه می خواهم که سریعا مشکل مجتبی جباری را با برگزاری جلسه ای حل کرده و بیش از این موجبات نگرانی هواداران را فراهم نکند. هواداران زیادی از من خواسته اند که به این ماجرا ورود کنم. امیدوارم باشگاه زودتر به این موضوع فیصله دهد. در غیر این صورت به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ استقلال، خود را مکلف به مقابله و مبارزه با این پدیده شوم که به تازگی توسط افراد خودخواه در میان باشگاههای ما رواج یافته، می دانم.

تعهدات استقلال و بازیکنان نباید فقط یک‌طرفه باشد

کاپیتان اسبق استقلال در ادامه خطاب به هواداران این تیم گفت: شما از بیرون اخبار استقلال را می‌شنوید اما اوضاع در داخل متفاوت است. باید قبول کنیم بازیکن یک آستانه تحملی دارد. ما یا باید حرفه‌ای نگاه کنیم یا معرفتی و اخلاقی! اگر هر دو را با هم می‌خواهیم پس باید منطقی نگاه کنیم. وظیفه بازیکن استقلال این است که همیشه سرش را جلوی توپ قرار داده و همواره با تمام وجود در میادین حاضر شود، اما آیا بازیکن همیشه باید همین را بداند؟! آیا او حق اعتراض درباره قراردادش ندارد؟ آیا باشگاه نباید به تعهدش در قراردادها پایبند باشد؟ آیا بازیکنانی همچون جواد نکونام، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری و... حق ندارند درباره قراردادشان خواسته‌ای داشته باشند؟ قبول دارم امثال من، حسن روشن و جباری‌ها از اینجا شکل گرفتیم اما نباید این گونه باشد که حق اعتراض نداشته باشیم؟ آیا فضا فقط باید یک‌طرفه باشد؟

لفظ جباری درباره باشگاه درست نبود

وی از وضعیتی که باشگاه استقلال برای جباری بوجود آورده ابراز ناخرسندی کرد و به ایسنا گفت: چیزی که من را ناراحت کرده این است که فضا را برای بازیکن آلوده ‌کرده‌اند! جباری بازیکن نونهالان ما بوده و حالا یک چیزی در روزنامه‌ گفته است. اگر لفظش بد بوده باید به او می‌گفتیم لفظش را درست می‌کرد نه اینکه او را مقابل هواداران قرار دهیم! آیا جباری اجازه ندارد درباره قراردادش صحبت کند؟ هواداری که در خوزستان صورتش را آبی می‌کند و به عشق جباری به استادیوم می‌آید طبیعتا او هم نگران وضعیت مجتبی هست و دوست دارد باشگاه برای مجتبی شرایطی را فراهم کند که این بازیکن در تیم بماند. وظیفه مجتبی هم آن است جانش را برای آن هوادار بدهد. اصلا از مسوولان باشگاه سوال می‌کنم آیا امثال جباری، نکونام یا همین آندرانیک تیموریان که از ما طلب دارد، خسرو حیدری، منتظری و... فصل گذشته بی‌معرفتی کرده‌اند؟ آنها چند درصد از پولشان را گرفته‌اند؟

اتفاق جباری شاید درباره مجیدی، حیدری، رحمتی و... هم بیافتد

منصوریان ادامه داد: نباید بازیکن تا سرش را بالا آورد یک ضربه محکم بر سرش کوبیده شود! اما آیا جباری تا حالا استقلالی بودنش را به استقلالی‌ها ثابت نکرده است؟ او بارها از جمله همین فصل گذشته پیشنهادات مالی خوبی داشت که از استقلال جدا شود اما ماند. حالا ما نباید فضا را برای این بازیکنان آلوده کنیم. بازیکن اجازه دارد درباره قراردادش، باشگاه را بازخواست کند و باشگاه وظیفه دارد طبق تعهد حقوقی که دارد، پول او را بدهد. اگر باشگاه نمی‌تواند پول را بدهد و بازیکن پس از بارها سکوت، صدایش درآمد باید او را مقابل هوادار قرار دهند؟ بازیکنی که از نوجوانی پیش ما بوده پس کی در مورد قراردادش حرف بزند؟ و اگر زد سریع مطلبی را به او می‌چسبانند، پیراهن استقلال را روبرویش قرار می‌دهند و آبرویش را می برند. این بازیکن همراه با تیم ملی ما به جام جهانی رفته است و با تمام وجود بازی کرده مگر می‌شود به یکباره عوض شود؟ حالا در یک مصاحبه به باشگاه اعتراض کرده، مگر به هوادار اعتراض کرده؟ چرا ظرف 48 ساعت او را از عرش به فرش می‌کوبیم؟ این اتفاق می‌تواند برای حیدری، مجیدی، رحمتی و... هم بیافتد.

نمی‌شود بگوییم جرات داری درباره قراردادت حرف بزن وگرنه می‌گوییم تو مقابل هواداران هستی!

این پیشکسوت استقلال با درخواست از مسوولان باشگاه، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: از باشگاه می‌خواهم بازیکن خوب ما را حفظ کند. من در اردوی تیم ملی از آنها شنیدم که دریافتی‌هایشان بعضا 20 ، 33 ، 18 درصد و... بوده است. امثال این بازیکنان و کسانی چون امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده و... آمدند و در مورد شرایط مالی‌شان صحبت کردند و ما نتوانستیم به تعهداتمان عمل کنیم باید پایمان را روی صورت آنها بگذاریم؟ ! از وسایل و ابزارمان جهت خراب کردن این بازیکنان استفاده کنیم؟ ما نباید گذشته‌ها را فراموش کنیم. من مصاحبه جباری را خواندم، او گفته که ما استقلالی و آبی هستیم. اما به باشگاه اعتراض کرده است. این بازیکن همان کسی نیست که بازی خیلی خوبی مقابل الشباب داشت؟ بیانیه که لازم نیست صادر کنید! مگر نمی گویید همه ما استقلالی‌ها یک خانواده هستیم، شما که راز خانواده را افشا کردید! جباری یک مثال است. نمی‌شود که همیشه بازیکن را بترسانیم و بگوییم جرات داری درباره قراردادت صحبت کن و گرنه فردا می‌گوییم تو مقابل هواداران هستی!

بد است یکی از پیشکسوتان‌ گفته باشگاه بلاتکلیف است؟

وی با بیان اینکه بازی کردن در استقلال و پرسپولیس مانند بازی مانند بازی در تیم ملی است چون همه این تیم‌ها را برای خود می‌دانند به ایسنا گفت: این بازیکنان اگر فردا بروند در سپاهان و .... بازی کنند پول راحت می‌گیرند حالا که این‌ها تحت فشار هوادار در استقلال هستند، چرا با آنها چنین می‌کنیم. بازی در استقلال و پرسپولیس مثل تیم ملی می‌ماند چون همه این تیم‌ها را برای خودشان دانسته و از شما سوال می‌کنند. یک روزی ما به فولاد باخته بودیم، من در ماشینم بودم که نوجوانی نزدیکم آمد و گفت آقای منصوریان! با تیم ما دارید چه کار می کنید؟! ببنید تمام هواداران استقلال و پرسپولیس تیم را برای خودشان می دانند. این بازیکنان جایگاه شان را به سختی به دست آورده‌اند، جباری درد دلش را به من در کره‌جنوبی می گفت که باشگاه بلاتکلیف است و کسی پاسخگو نیست. اعتراض او هم به همین رویه بوده و هیچ ربطی به هوادار ندارد. هر کسی که می‌خواهد در استقلال به مردم خدمت کند یک وظیفه حقوقی هم دارد. حالا هم اگر کسی به نحوه عملکرد او اعتراض کرد نباید او را مقابل آبی ها و هواداران قرار دهیم. اصلا بد است که یکی از پیشکسوتان‌ گفته وضعیت باشگاه بلاتکلیف است؟ من همه این‌ها را گفتم که این وسط هوادار استقلال حق انتخاب داشته باشد.

نباید با چنین بیانیه‌هایی غیرت و تعصب بازیکن را زیر سوال ببرند

منصوریان در پایان بار دیگر با اشاره به بیانیه ای که باشگاه استقلال علیه مجتبی جباری صادر کرده، به ایسنا گفت: اگر همه چیز باشگاه روی اصول بود و حق و حقوق بازیکنان به طور کامل پرداخت می شد، من حق را به باشگاه می دادم اما حالا که بازیکنان حداکثر 30، 40 درصد از مبلغ قراردادشان را گرفته اند نباید با چنین بیانیه هایی تمام اعتبار و غیرت و تعصب بازیکنان را زیر سوال برد. اگر قرار باشد این روال ادامه پیدا کند، باید باشگاه 20 بیانیه دیگر هم آماده کند چون احتمالا تا چند روز دیگر بازیکنانی نظیر جواد نکونام، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، مهدی رحمتی و ... هم برای دریافت حق و حقوقشان کاری خواهند کرد. نباید به هر بازیکنی که طلب پولش را می کند، برچسب بی غیرتی زد. ضمن اینکه خواهش می کنم از بعضی‌ها بی جهت ادای متعصبهای زیاد را در نیاورند و سعی نکنند بروند پشت چنین بیانیه هایی.

منصوریان ادامه داد: جباری از سال 77، 78 در استقلال بازی کرده و عضوی از خانواده بزرگ استقلال است. من که در کره با مجتبی صحبت می کردم، می دیدم که دغدغه اش وضعیت استقلال است و این یعنی اینکه جباری به استقلال تعصب دارد. باید سرمربی و مدیرعامل باشگاه پیش از انتشار این بیانیه از محتویات آن با خبر می شدند. قبل از انتشار بیانیه متوجه می شدند وظیفه باشگاه حفظ ستاره و تامین منابع مالی است. باشگاه وظیفه دارد برای ستاره هایش همه امکانات را آماده کند و بازیکن وظیفه دارد با تعصب برای تیمش بازی کند. در شرایطی که بازیکنان حداکثر 30 تا 40 درصد از مبلغ قراردادشان را گرفته اند، نمایشی که نشان داده اند متعصبانه بوده است. بحثهایی که در بیانیه استقلال منتشر شده راز یک خانواده بوده و نباید این حرفها به رسانه ها می کشید. وقتی صدای بازیکن قدیمی چون جباری در می آید، باید فهمید که همه چیز درست نیست.

کد خبر 220357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز