همشهری آنلاین: فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ریال ایران و دینار عراق خبرداد.

مرزبانی

سرهنگ علیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران گمرک تمرچین هنگام کنترل تردد خودروها به یک دستگاه کامیون عراقی مشکوک شده و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون پیش از 47 میلیون دینار عراقی و 843 میلیون ریال پول رایج کشورمان را کشف و ضبط کردند.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر مشخصات راننده این کامیون عراقی را «سلیم عزیز» اهل و ساکن اربیل عراق معرفی کرد و گفت: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های خود معترف شد که فرد ایرانی دیگری عامل اصلی قاچاق است.

علیپور ادامه‌داد: به دنبال اظهارات متهم مرزبانان با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم ردیف دوم به هویت «علی.ق» اهل و ساکن پیرانشهر را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر با بیان اینکه هر دو متهم به همراه اسکناس‌های مکشوفه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای کشور مکان مناسبی برای اقدامات مجرمانه نیست، تصریح‌کرد: قاچاقچیان و افرادی که قصد انجام اقدامات خلاف قانون در مرز را دارند باید بدانند که مرزهای کشور برای اقدامات آنان ناامن شده و مرزبانان اجازه کوچکترین تخلفی را به آنان نخواهند داد.

کد خبر 220341
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز