گروه بورس: سرمایه‌گذاران در 3‌ ماه نخست امسال 4836 میلیارد تومان معادل 9.1 میلیارد دلار، قرارداد آتی سکه در بورس کالا دادوستد کردند.

بورس

به گزارش همشهری، هرچند معاملات آتی سکه در خرداد‌ماه امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه اندکی کاهش یافته است، اما پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال هم بخش زیادی از مبادلات بازار سرمایه به معاملات آتی سکه اختصاص یابد. برخی براین باورند که روند صعودی شاخص‌های بورس تهران که هفته گذشته شدت بیشتری گرفت، بر معاملات آتی بورس کالا اثر خواهد داشت و سرمایه‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در بورس متمرکز می‌کند.

در چنین شرایطی تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در خرداد‌ماه امسال هزارو528میلیارد تومان قرارداد آتی سکه مبادله کرده‌اند که این میزان نسبت به اردیبهشت‌ماه 20درصد کاهش نشان می‌دهد. در اردیبهشت امسال هم در مجموع هزار و 934تومان قرارداد آتی سکه منعقد شد.

به این ترتیب با احتساب معاملات فروردین‌ماه که هزار و 374میلیارد تومان قرارداد‌های آتی سکه خرید وفروش شد، سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون 4هزارو836میلیارد تومان سکه معادل9.1 میلیارد دلار(با احتساب ارز مبادله‌ای) خریداری کرده‌اند.ارزش کل معاملات بورس کالا در سال گذشته 67هزار و 700میلیارد تومان بود که از این میزان 36هزارو200میلیارد تومان به معاملات آتی سکه اختصاص داشت این میزان نسبت به سال 90معادل 124درصد رشد داشت. ارزش کل معاملات آتی سکه در سال 90نیز 13هزارو100میلیارد تومان بود.

کد خبر 219912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز