گروه بورس: آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 308 میلیارد تومان سکه در بورس کالا خریده‌اند.

به گزارش همشهری، معاملات آتی سکه که از سال گذشته با رونق زیادی مواجه شد، در سال‌جاری نیز به محور معاملات بورس کالا بدل شده و بخش زیادی از معاملات این بورس را به‌خود اختصاص داده است؛ هرچند افزایش وجه تضمین اولیه قرارداد‌های آتی سکه در بورس کالا موجب کوچ برخی سرمایه‌گذاران ازاین بازار شد، اما معاملات آتی سکه همچنان با رونق به‌کار خود ادامه می‌دهد و سرمایه‌گذاران زیادی را به سوی خود جذب کرده است، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود درصورت ادامه رکورد معاملات در بورس و فرابورس بخشی از نقدینگی موجود به سمت بازار اوراق آتی سکه سرازیر شود.

ظرف چند روز گذشته به‌دنبال نزول شاخص‌های بورس و کاهش ارزش معاملات بخشی از نقدینگی به سمت اوراق بهاداردیگر سوق‌پیدا کرد و دادوستد اوراق مشارکت و همچنین اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس با روند رو به‌رشد مواجه شد. به این ترتیب با توجه به آنکه ارزش معاملات بورس تهران که در ابتدای سال روزانه به 200 تا حتی 300میلیارد تومان رسیده بود به مرز 65میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود درصورت ادامه روند کنونی در بورس تهران بخشی از نقدینگی‌های موجود پس از اوراق مشارکت و اوراق تسهیلات مسکن به سمت اوراق آتی سکه سوق پیدا کند.

تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که ارزش معاملات آتی سکه در اردیبهشت امسال با 40درصد افزایش به 1934میلیارد تومان رسیده است. سرمایه‌گذاران اردیبهشت امسال 82 هزارو 872 معامله در بازارآتی سکه بورس کالا انجام داده‌اند. به این ترتیب با معاملات انجام شده در فروردین امسال به میزان 1374 میلیارد تومان جمع کل معاملات بورس در 2‌ماه نخست سال به 3هزارو308میلیارد تومان رسید. با ادامه روند کنونی به‌نظر می‌رسد رکورد معاملات آتی سکه در سال 92 شکسته شود. سال گذشته سرمایه‌گذاران در مجموع 36هزارو200میلیارد تومان سکه طی  12‌ماه در معاملات آتی بورس کالا خریداری کردند.

کد خبر 215805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز