همشهری آنلاین: یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) هرچیزی قطعا با خودش آفت و آسیبی دارد و مساله انتظار هم از این قاعده مستثنی نیست، ولی باید برای جلوگیری از این آفت‌ها راهکارهای درستی ارایه بدهیم.

سید رضا اکرمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جشن ولادت امام زمان(عج) جدا از سایر جشن‌ها و ولادت‌های ائمه است، زیرا این امام اکنون در قید حیات هستند و ما ولادت ایشان را جشن می‌گیریم.

وی ادامه داد: معمولا جشن ولادت ائمه حتی پیامبران مربوط به گذشته است، ولی جشن ولادت مهدی فاطمه برای گذشته، حال و آینده است.

اکرمی افزود: انتظار حضرت مهدی(عج) یک امر اعتقادی، مقدس و ارزشمند است و یک نوع عبادت محسوب می‌شود، پس باید قدر این انتظار را بدانیم و از رسیدن آسیب به این انتظار جلوگیری کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که « باید یک تعریف درستی از مهدویت ارایه دهیم» خاطرنشان کرد: اگر مساله مهدویت به یک اعتقاد تبدیل شود خود به خود در ذهن افراد جامعه نهادینه می‌شود و در مقابل آسیب‌ها محکم می‌ایستیم.

وی افزود: اولین کاری که باید انجام بدهیم این است که اعتقادات را در درون افراد نهادینه و کاری کنیم که اعتقادات افراد به سادگی آسیب‌پذیر نباشد.

اکرمی تصریح کرد: نکته بعدی که باید مدنظر داشته باشیم این است که در بخش عمل هم به گونه‌ای رفتار کنیم که مساله ظهور در ذهن افراد جامعه جا بیفتد در این صورت بهترین کمک را به مساله مهدویت کرده‌ایم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید در مساله مهدویت پا را فراتر بنهیم، چرا که مساله ظهور امام عصر فقط متعلق به شیعه یا مسلمانان نیست، بلکه تمام ادیان جهان به مساله منجی اعتقاد کامل دارند و خواستار این هستند که یک مدیر اخلاقی قدرتمند جلوی تمام بداخلاقی‌ها را بگیرد و در مقابل کار و تلاشی را به وجود آورد تا افراد عمر خود را به بطالت نگذرانند.

کد خبر 219838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز