همشهری آنلاین: امام مهدی (عج) در دعایی که با عنوان "توفیق طاعه" در کتاب مفاتیح‌الجنان، مصباح کفعمی و کتاب موعود موجود آیت‌الله جوادی آملی نقل شده دعایی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا فوادیان از پژوهشگران حوزه مهدویت در این باره به خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آن حضرت در توصیف دانشجوی منتظر دو ویژگی را بیان می‌فرمایند؛ یکی رغبت و دیگری جهد، کوشش و تحقیق. یعنی اگر دانشجویی به هنگام خواندن درس با حالت سعی و تلاش و از روی شوق و انگیزه این کار را انجام دهد دانشجوی مورد نظر امام عصر (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی دانشجوی منتظر می‌گوییم دانشجویی که رغبت نداشته باشد و اهل کوشش و تحقیق برای فراگیری نباشد. این دانشجو دچار آسیب‌های آخرالزمانی شده است بنابراین امام مهدی (عج) در دعای معروفی که برای اقشار مختلف جامعه دارند دو ویژگی عنصر رغبت و جهد را برای دانشجوی منتظر برشمردند.

این کارشناس مباحث مهدویت افزود: بر این اساس آسیبی که دانشجویان ما به آن گرفتار می‌شوند آسیب بی‌میلی و بی‌تلاشی برای فراگیری، تحقیق و پژوهش است که امام مهدی (عج) ما را از گرفتار شدن به این آسیب‌ها برحذر داشته‌اند.

کد خبر 219626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز