همشهری آنلاین: مشهد الرضا امشب در شهادت باب الحوائج امام موسی بن جعفر (ع) سیاه پوش است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، زائران و مجاوران حرم ملکوتی حضرت رضا (ع) امشب دلسوخته شهادت امام هفتم خویش سر بـر کوی فرزند بـزرگوارش نهاده‌اند تا در این مصیبت اندوهبار عقده دل را در محضر مهر او بگشایند و این غم بزرگ را به آستان آسمانی اش تسلیت گویند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام شهادت امام موسی بن جعفر(ع) ویژه برنامه عزاداری و سوگواری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: ویژه برنامه شب، روز و شام شهادت امام موسی‌الکاظم(ع) از 13 لغایت 15 خردادماه با حضور عموم زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت شهادت آن حضرت به پیشگاه فرزند بزرگوارشان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی گفت:در این مراسم حجج اسلام ثمری و صدیقی با موضوع شخصیت امام موسی‌ بن جعفر(ع) در این برنامه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در رواق‌های؛ «غدیر»، «دارالرحمه» و «سردرب شرقی صحن جامع رضوی» تدارک دیده شده است.

همچنین مراسم مرثیه سرایی و ذکـر مناقب و سخنرانی در مساجد و تکایای دیگر شهرستان های خراسان رضوی از برنامه های شب و روز شهادت امام موسی کاظم (ع) است.

همچنین مردم ولایتمدار قم در سوگ شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (ع) عزادارند.

 

به همین مناسبت زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی دختر موسی بن جعفر(ع) مملو از ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با شرکت در مجالس عزاداری هفتمین امام شیعیان امام موسی کاظم (ع) به عزاداری پرداختند و شهادت مظلومانه این امام بزرگوار را به دختر معصومه آن امام همام تسلیت گفتند.

بنا به اعلام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، خادمان بارگاه ملکوتی آن حضرت ، فردا در سالروز شهادت باب الحوائج(ع) ساعت 18 با برپایی دسته عزاداری، از بیت‌‌ النور محل اقامت حضرت معصومه (س) در قم ، به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) عزاداری و سینه زنی می‌کنند.

همچنین مراسم عزاداری شهادت حضرت امام موسی کاظم( ع) با حضور مشتاقان آن حضرت امشب و فردا در مساجد بویژه در مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و بیوت مراجع برگزار می شود و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در رثای آن امام همام مرثیه سرایی می کنند.

شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) نیز در سوگ شهادت امام موسی کاظم (ع) غرق در ماتم و عزاست.

محبان و دلدادگان حریم نبوی با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) فرزند امام موسی کاظم (ع) ، ضمن سوگواری ، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می دهند.

حجت الاسلام دستغیب مدیرآستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت : قرائت قرآن ،سخنرانی، مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) از ویژه برنامه های شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم فرزند بزرگوارشان است.

کد خبر 217430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز