همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش از اتمام تالیف کتاب‌های جدید سوم ابتدایی و اول متوسطه اول خبر داد و گفت: این کتاب‌ها شهریور ماه با دیگر کتاب‌های درسی در سراسر کشور توزیع می‌شود.

کتاب درسی

محمدعلی جمالی‌فر در گفتگو با مهر افزود: برای سال تحصیلی جدید تغییر محتوای کتاب‌های سوم ابتدایی و اول متوسطه اول در دستور کار ما بود که اقدامات لازم برای تغییر محتوای کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و تالیف کتاب‌های پایه اول متوسطه اول انجام شده و این کتابها در شهریور ماه امسال توزیع می‌شود.

وی درباره تغییرات ایجاد شده در کتاب سوم و اول متوسطه اول افزود: تغییرات با رویکرد برنامه درسی ملی است و با توجه به نظر کارشناسان بر اساس ویژگی‌های جسمی، سنی و روانی اعمال شده است.

به گفته جمالی‌فر، معلمان درباره دروس تازه تالیف شده آموزش می‌بینند. همچنین آنها می‌توانند با کتاب راهنمای دروس، محتوا و نحوه آموزش را طراحی کنند و ارزیابی دانش آموزان نیز به صورت عملی انجام می‌شود.

وی در توضیح نحوه تالیف کتاب‌های جدید گفت: تالیف کتاب‌ها شامل چندین مرحله است که ابتدا معلمان با تجربه و مولف از سراسر کشور شناسایی و درباره برنامه درسی از آنها نظرخواهی می‌شود، سپس نظرات به گروه‌های درسی منتقل و با استفاده از همین نظرات محتوای کتاب‌های درسی در نسخه ابتدایی به نگارش در می آید .پس از نگارش، کتاب‌های درسی به استان‌ها ارسال و در آنجا گروه تحلیل و بررسی محتوای آموزشی و تربیتی از کارشناسان استان نظرات مختلف را جمع آوری می‌کنند و دوباره این نظرات به کارشناسان گروه تالیف بازگردانده می‌شود.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ادامه داد: در هر گروه درسی متخصصان برنامه‌ریزی و ارزشیابی آموزشی پس از بررسی نظرات کارشناسان سراسر کشور، اقدام به نگارش محتوا و تالیف کتاب‌های درسی کرده و قطعاً نسخه اول کتاب با نسخه چاپ شده آن تفاوت محسوسی دارد.

کد خبر 219746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز