چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش اعلام کرد: آموزش زبان انگلیسی برای دانش آموزان اول متوسطه اول از سال تحصیلی جدید همراه با تغییراتی است که شامل تقویت مهارت های چهارگانه شندین، خواندن، نوشتن، و صحبت کردن، ارائه سی دی آموزشی، استفاده از ابزار پیرامونی و سطح بندی دانش آموزان در کلاس از سوی معلم است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با بیان این مطلب گفت: کتابهای پایه اول متوسطه اول امسال براساس برنامه درسی ملی تولید محتوا شده است و با توجه به اینکه زبان انگلیسی یکی از درس‌های این پایه است تغییرات 100 درصدی هم در محتوا و هم در روش های تدریس صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تغییر 100 درصدی محتوای زبان انگلیسی روش های آموزش زبان بود، افزود: در روشهای جدید آموزشی تاکید بر آموزش زبان انگلیسی با در نظر گرفتن مهارتهای چهارگانه شامل صحبت کردن، شنیدن، روخوانی و نوشتن است، چرا که معتقدیم وقتی دانش آموز به هر یک از این چهار مهارت دست پیدا کند می‌تواند با خواندن یا گوش دادن به مطالب انگلیسی مفهوم کلی را درک کنند.

دو کتاب زبان انگلیسی

به گفته محمدیان محتوای زبان انگلیسی از سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان اول متوسطه اول شامل دو کتاب است که یکی از کتابها برای آموزش در کلاس درس و آموزش مهارت های خواندن، نوشتن و گوش دادن است و کتاب دیگر برای تمرین مهارت‌های نوشتاری است.

وی ادامه داد: در کنار کتابهای درسی، یک سی دی آموزشی برای تقویت شنوایی دانش آموزان به آنها داده می‌شود. نکته قابل توجه آن است که سی دی های ارائه شده به دانش آموزان توسط افراد بومی و با همان لهجه انگلیسی ضبط شده است تا دانش آموزان بتوانند کلمات را بدرستی تلفظ کنند.

سطح بندی دانش آموزان

محمدیان در ادامه به سطح بندی دانش آموزان توسط معلم در کلاسهای زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: یکی از تغییرات جدید در آموزش زبان انگلیسی پیش آزمونی است که معلمان همزمان با آغاز سال تحصیلی از دانش اموزان گرفته تا کلاس را سطح بندی کرده و معلم با توجه به شناختی که از هر دانش آموز در بحث فراگیری زبان انگلیسی دارد، رفتار خود را تعیین کند

وی تصریح کرد: معلم در حقیقت با سطح بندی دانش آموز برنامه های آموزشی متنوعی را که در دوره های آموزش ضمن خدمت دیده در کلاس درس بکارگرفته و بهترین آموزش را به دانش آموز ارائه دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تجهیز مدارس به آزمایشگاه زبان اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته آموزش و پرورش درصدد است که در سال های آینده مدارس به آزمایشگاه زبان مجهز شوند که با استفاده از روشهای نوین آموزش در مدارس در سطحی کامل انجام شود.

کد خبر 215353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز