همشهری‌آنلاین: کتاب مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای اثری از شون مک‌فیت با ترجمه محمد سلطانی‌فر، شهناز هاشمی و ناصر اسدی منتشر شد.

مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای

این کتاب در دو بخش کلی با عنوان مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای تقسیم بندی ‌شده است و مفاهیم پایه بازاریابی رایانامه‌ای‌ به عنوان مبنایی مشترک درباره درک این نوع ارتباط و بازاریابی مبتنی بر آن و دیدگاه‌های کلی حاکم بر فرایندهای ارتباطی را دربرمی‌گیرد .

در بخش نخست این کتاب به مهارت‌های لازم برای برقراری یک ارتباط موثر و سودمند اشاره شده که ‌این مهارت‌ها بر دو پایه ارتباط کلامی و غیرکلامی استوار است.

مباحث این بخش در 6 فصل شامل مفاهیم پایه، دیدگاه‌های کلی حاکم بر فرآیند ارتباطی و عوامل موثر بر ارتباط کلامی، انواع راه‌های برقراری ارتباط، شیوه‌های و شگردها، مهارت‌های اساسی گوش دادن و عوامل کارساز در برقراری یک ارتباط نوشتاری می‌شوند .

در این بخش نکات کاربردی نسبتا مهمی ارایه شده که با تمرین‌ مهارت‌های اشاره شده می‌توان به شیوه‌هایی کارآمد دسترسی پیدا کرد.

در بخش دوم نیز به یکی از روش‌های نوین بازاریابی که امروزه در فضای مجازی جایگاه رو به رشدی دارد (بازاریابی از راه رایانامه یا ایمیل) اشاره شده است. همچنین مقررات مربوط به کارگیری شگردهای گوناگون به عنوان روشی مکمل بیان شده‌اند.

مطالب این بخش موجب گسترش مهارت‌های نوشتاری در فضای اینترنت می‌شود و موضوع‌هایی مانند راهبردها و شگردهای کاربردی نامه‌نویسی در فضای مجازی (رایانامه) را در برمی‌گیرد.

مطالب این بخش نیز از 6 فصل تشکیل شده است، در فصل نخست مقدمه‌ای بر مفاهیم اساسی مرتبط با رایانامه و بازاریابی است و در فصل دوم به نرم‌افزارها و سرویس‌دهندگان رایانامه‌ای اشاره می‌شود.

چگونگی نوشتن یک رایانامه خوب و کارساز، ارزیابی و پیگیری راهبردهای بازاریابی رایانامه‌‌ای در قالب گزارش‌های تهیه شده از سوی سرویس‌دهندگان رایانامه از دیگر مباحث این بخش کتاب به شمار می‌آیند.

این کتاب که سوژه‌ای نسبتا بکر و کاربردی را مورد بررسی قرار داده است، اثری جذاب در حوزه ارتباطات به ویژه ارتباطات مبتنی بر فضاهای شبکه‌ای و شبکه اجتماعی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: مهمترین‌ بخش راه‌اندازی برنامه بازاریابی رایانامه‌ای، دستیابی به نرم‌افزار آن است. صدها قطعه نرم‌افزاری برای فروش در دسترس هست که هر یک از آن‌ها ابزاری متفاوت را برای دستیابی به مشتریان و فرستادن رایانامه به آن‌ها در اختیار کاربر می‌گذارند. برخی از آن‌ها حتی ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده‌های خاص در اختیار کاربر می‌گذارند تا رفتار مشتری را ردیابی کنند.

چاپ نخست کتاب مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای در 110 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات سیمای شرق بر ویترین کتابفروشی‌ها نشست.

کد خبر 219649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز