گروه اقتصادی: یکی از مشاوران رئیس‌جمهور منتخب و از گزینه‌های احتمالی وزارت نفت در دولت آینده از سیاست‌های نفتی دولت نهم و دهم انتقاد کرد و از حساب‌کشی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پارس‌جنوبی و میادین نفتی در 8 سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، اکبر ترکان گفت: گروه جدیدی که وارد صنعت نفت می‌شود باید از ابتدا بررسی کند که کدام طرح‌ها و پروژه‌ها متناسب با منابع مالی موجود در برنامه پنجم در دستور کار قرار گیرد. همچنین باید بررسی شود که آیا اولویت‌های مقام معظم رهبری که در سیاست‌های کلی نظام بیان شده و در برنامه پنجم توسعه هم آمده در قراردادهای بسته‌شده اعمال شده است یا خیر. این معاون اسبق صنعت نفت از حسابرسی در برخی پروژه‌ها به‌عنوان یکی از اقدامات تیم جدید وزارت نفت نام برد و تأکید کرد: باید مشخص شود پول‌های خرج شده در پارس‌جنوبی کجا خرج شده است.

او گفت: هزینه 46میلیارد دلاری در پارس‌جنوبی معادل سرمایه مورد نیاز برای توسعه حدود 20فاز است، بنابراین هیچ پیمانکاری در پارس‌جنوبی نباید کسری داشته باشد چرا که پول‌هایی که داده شده بیشتر از رقم قراردادهاست به همین دلیل رسیدگی‌ مالی از این زاویه مدیریتی لازم است. قائم‌مقام رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در مورد افزایش قیمت بنزین گفت: طبق قانون بودجه سال92، 40درصد درآمدهای حاصل از هدفمندی‌ افزایش خواهد یافت اما اینکه 40درصد درآمد از افزایش قیمت کدام فراورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی اعمال می‌شود تصمیمی است که باید توسط دولت جدید گرفته شود.

کد خبر 219629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز