چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی در حالی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که مراحل آماده‌سازی‌ این فازها همچنان ادامه دارد و به گفته یکی از پیمانکاران آن، هنوز زمان بهره‌برداری از این فازها مشخص نیست.

 پارس جنوبی

محمود احمدی‌نژاد در آخرین ساعات عمر دولت دهم طرح توسعه فاز 15و  16 پارس‌جنوبی را در هفتاد و سومین‌ماه توسعه خود در حالی افتتاح کرد که هنوز چاه‌ها، سکوها و خطوط لوله دریایی و 3واحد شیرین‌سازی‌ پالایشگاهی آن آماده راه‌اندازی نیست. به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد دیروز مسافر عسلویه شد تا آخرین وضعیت توسعه فازهای پارس‌جنوبی را مورد ارزیابی قرار دهد اما برنامه بازدید به افتتاح پالایشگاه‌های فاز 15و 16پارس‌جنوبی تغییر یافت.

در شرایط فعلی هیچ‌یک از 24حلقه چاه دریایی، 2سکوی اصلی فراساحلی، خط لوله انتقال گاز از دریا به پالایشگاه ساحلی و 3‌‌واحد نهایی شیرین‌سازی‌ گاز در پالایشگاه آماده راه‌اندازی نیستند اما تنها یکی از واحدهای شیرین‌سازی‌ گاز این پروژه راه‌اندازی و تحت عنوان کل فاز 15و 16پارس‌جنوبی افتتاح شد. پیش از این قرار بود طی 35‌ماه این فازها توسعه یابد که در حال حاضر 25‌ماه از پایان این مهلت گذشته است.

کد خبر 225432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز