گروه حوادث: طلافروش قلابی پس از سرقت خودروهای مدل بالا ، سراغ دختران پولدار می‌رفت و با فریب آنها دست به کلاهبرداری می‌زد.

متهم

29آذر‌ماه سال90 زن جوانی به کلانتری نیاوران رفت و خبر از سرقت خودروی سانتافه‌اش توسط مرد جوانی داد.وی گفت: ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم و برای پیاده روی به پارکی در آن حوالی رفته بودم. در حال قدم زدن بودم که مرد جوانی به سمتم آمد و با متلک پرانی برایم مزاحمت ایجاد کرد.

وی سعی داشت سر صحبت را با من باز کند اما من به او اعتنایی نکردم. درحالی‌که او همچنان مرا تعقیب می‌کرد، در یک لحظه به سمتم حمله ور شد و سوییچ ماشینم را از دستم قاپید و پا به فرار گذاشت. من شروع به داد و فریاد کردم و به‌دنبال وی دویدم اما او در چشم‌بر‌هم‌زدنی خودش را به ماشین رساند و بعد از روشن کردن آن، متواری شد. او ماشینم را دزدید و من که شوکه شده بودم خودم را به کلانتری رساندم تا از وی شکایت کنم. بعد از شکایت این زن، پرونده در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با ثبت مشخصات خودروی سانتافه در سیستم سراسری پلیس، دستور توقف آن صادر شد.

اوایل اسفند همان سال بود که خودروی مسروقه در شهرستان ارومیه درحالی‌که کنار خیابان پارک شده بود توسط مأموران پلیس کشف و به پارکینگ منتقل شد. ماموران بعد از بازرسی داخل خودرو مدارک شناسایی متعلق به پسر جوانی به نام امیر را کشف کردند. همچنین تعدادی کارت ویزیت متعلق به مغازه‌های جواهرفروشی در شهرهای تهران، تبریز و... در داخل ماشین پیدا شد که نشان می‌داد امیر صاحب چندین طلافروشی است.

وقتی این مدارک در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت، صاحب خودروی سانتافه به اداره آگاهی دعوت شد و با دیدن عکس‌های روی کارت‌های شناسایی، امیر را شناخت و گفت که او همان کسی بوده که خودرواش را به سرقت برده بود. ماموران که هویت سارق را شناسایی کرده بودند راهی طلافروشی‌هایی شدند که نشانی آنها در کارت‌های ویزیت درج شده بود اما مغازه‌ها متعلق به افراد دیگری بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد که امیر طلافروش نیست و همه کارت‌ها جعلی است.

مجرم سابقه‌دار

ماموران که حدس می‌زدند سارق تحت تعقیب با معرفی خود به‌عنوان صاحب طلافروشی و تهیه کارت ویزیت جعلی دست به اقدامات مجرمانه دیگری زده است، جست و جو برای دستگیری وی را ادامه دادند. آنها با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار، جوان سارق را شناسایی کردند و متوجه شدند که امیر پیش از این به اتهام سرقت منزل، کلاهبرداری، نزاع و درگیری دستگیر شده و به زندان رفته است. این مرد آخرین بار با جلب اعتماد صاحبخانه سابق خود دست به سرقت از منزل وی زده بود که بعد از دستگیری به زندان افتاده بود اما با سپردن وثیقه آزاد شده و مجددا فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته بود.

در کمین دختران

ماموران در ادامه تمامی پاتوق‌های احتمالی امیر را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که وی با یک دستگاه خودروی هیوندا در خیابان‌های شمال تهران تردد می‌کند. به این ترتیب متهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در منطقه نیاوران شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.در بازرسی خودروی متهم تعدادی کارت ویزیت متعلق به مغازه‌های طلافروشی در مناطق میرداماد، بازار بزرگ و... کشف و امیر به اداره آگاهی منتقل شد.

بعد از دستگیری متهم، مشخص شد که وی بعد از سرقت خودروهای مدل بالا، به سراغ دختران پولدار می‌رفت و با معرفی خود به‌عنوان صاحب طلافروشی، اعتماد آنها را جلب می‌کرد. وی سپس به بهانه‌های مختلف از آنها پول می‌گرفت و بعد از آن فراری می‌شد.سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبرگفت: چندین شاکی زن با مراجعه به پلیس و شناسایی متهم به طرح شکایت از او پرداخته‌اند. آنها می‌گویند که متهم با معرفی خود به‌عنوان طلافروش و با در اختیار داشتن خودروهای مدل بالا آنها را فریب داده و دست به سرقت و کلاهبرداری از آنها زده است. سرهنگ فرزام افزود:با توجه به‌احتمال افزایش شاکیان پرونده قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر متهم را صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از او به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 219457
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز