یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: افراد سودجو همیشه به‌دنبال نقشه‌های تازه برای سر‌کیسه‌کردن و فریب‌دادن طعمه‌هایشان هستند.

یکی از آخرین شگردهای آنها، سیاه‌بازی برای فروش خودروهای تصادفی است. یکی از شاکیان که در این دام گرفتار شده، ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: حدود 10روز پیش وقتی در آگهی روزنامه‌ها در جست‌وجوی یک خودروی پراید برای خرید بودم، چشم‌ام به آگهی فروش خودرویی افتاد که قیمتش مناسب بود.

با فروشنده تماس گرفتم و قرار‌گذاشتیم که برای دیدن ماشین به خیابان اشرفی اصفهانی بروم. وقتی به محل قرار رسیدم، صاحب ماشین را با پرایدی که ظاهر تمیزی داشت دیدم. هنوز دقایقی از گفت‌وگوی ما نگذشته بود که ناگهان 2 خریدار دیگر هم به آنجا آمدند. یکی از آنها همراه خود یک صافکار و دیگری یک مکانیک آورده بود.

مرد صافکار و جوان مکانیک نگاهی به ماشین انداختند و پس از بررسی آن، به 2خریداری که همراهشان بودند گفتند که ماشین کاملا بی‌عیب و نقص است و برای خرید مورد خیلی مناسبی است. شاکی ادامه داد: وقتی حرف‌های آنها را درباره ماشین شنیدم، تصمیم گرفتم هر طوری شده آن را بخرم.

به فروشنده گفتم که خریدار ماشین هستم و او هم به 2 خریدار دیگری که به آنجا آمده بودند گفت به‌دلیل اینکه من زودتر از آنها برای خرید به محل قرار رفته‌ام، ماشین را به من می‌فروشد. بعد از توافق بر سر قیمت، همراه فروشنده به یک دفترخانه در اسلامشهر رفتیم تا کارهای انتقال سند را انجام دهیم.

مرد فروشنده می‌گفت که خودش ماشین را قسطی خریده و برای همین فروشنده قبلی سند را به نام او نزده و فقط یک وکالتنامه دارد تا بعد از پرداخت همه قسط‌ها، ماشین به نامش شود، به همین دلیل اسمی از خودش در سند ماشین نیست. پس از اینکه وارد دفترخانه شدیم، قرار شد بعد از اینکه همه مبلغ ماشین را پرداخت کردم، سند به نامم منتقل شود و من که تصور می‌کردم معامله خوبی انجام داده‌ام، 12.5 میلیون تومان پرداخت کردم و سند ماشین به نام‌من شد اما بعد از اینکه سوار آن شدم و به خانه رفتم، متوجه شدم که ماشین عیب‌های زیادی دارد.

برای همین آن را نزد صاحب یک نمایشگاه بردم و فهمیدم که ماشین نه‌تنها دارای عیب‌های مختلف است که تصادفی و چپی است. صاحب نمایشگاه می‌گفت که ماشین 9میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد و این در حالی بود که من12.5 میلیون تومان بابت آن پرداخت کرده بودم. آنجا بود که فهمیدم همه ماجراهایی که هنگام خرید ماشین اتفاق افتاده بود، شگردی برای فریب من بوده و آنهایی که به‌عنوان خریدار، مکانیک و صافکار به آنجا آمده بودند از همدستان فروشنده بودند که با این شگرد از من کلاهبرداری کردند. 

بعد از این ماجرا به دفترخانه مورد نظر رفتم و متوجه شدم که فرد دیگری هم مثل من فریب کلاهبرداران را خورده و یک خودروی پژوی تصادفی را به‌عنوان خودروی سالم و در حد نو خریداری کرده است. با این حال وقتی می‌خواستم شکایت کنم، از آنجا که نام فروشنده پراید در سند ثبت نشده بود، به من گفتند که هیچ مدرکی برای اثبات حرفت نداری و شکایت‌ات به جایی نمی‌رسد. براساس این گزارش، اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شود که فرد دیگری نیز با همین روش فریب افراد سودجو و شیاد را خورده و با سیاه بازی آنها، خودروی تصادفی را به‌عنوان خودروی سالم خریداری کرده است. در حال حاضر آنها از پلیس و دستگاه قضایی تقاضا دارند با وارد شدن به این ماجرا از فریب‌خوردن افراد بیشتر و همچنین فعالیت افراد سودجو جلوگیری کنند.

 

کد خبر 217151
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز