یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار هشت خودروی بمب گذاری شده و سه بمب در مناطق مختلف عراق بیش از 40 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت.

بیش از 150 کشته و زخمی در انفجارهای عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر از ساعت های نخست روز یکشنبه استان های نجف اشرف، بصره، ذی قار، واسط، بابل، صلاح الدین و جنوب بغداد شاهد انفجار تروریستی بود.

یک خودروی بمب گذاری شده در بازار اصلی شهر نجف در نزدیکی گاراژ بغداد منفجر شد که آمار اولیه از کشته شدن 15 عراقی و زخمی شدن 20 تن دیگر حکایت دارد.

در بصره هم دو خودروی بمب گذاری شده منفجر شدند که تاکنون کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن یازده تن دیگر گزارش شده است.

در شهر ناصریه مرکز استان ذقار هم دو خودرو منفجر شد که شمار تلفات در یک انفجار، دو کشته و 35 زخمی اعلام شده است .

در دو شهر کوت و عزیزیه استان واسط هم دو خودرو، روبروی حسینیه حاج عباس و دیگری روبروی یک رستوان منفجر شد که حداقل 12 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.

در شهر محمودیه در جنوب بغداد نیز یک خودرو روبروی بیمارستان این شهر منفجر شد که گفته می شود بیش از دو نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

در دو شهر جبله و المشروع استان بابل نیز دو بمب منفجر شد که از شمار تلفات این دو انفجار گزارشی دریافت نشده است اما گفته می شود دهها نفر بر اثر این دو انفجار کشته و زخمی شده اند.

در شهر ترکمن نشین دوز خرماتو وابسته به استان صلاح الدین عراق هم یک انفجار تروریستی رخ داد که تاکنون 12 نفر کشته و زخمی شدند.

احتمال افزایش قربانیان این انفجارهای تروریستی وجود دارد.

همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین شش تن از نیروهای پلیس ویژه حفاظت از تاسیسات نفتی در حمله ای مسلحانه در الحفر در استان نینوای عراق کشته شدند.

بر اساس این گزارش بمبی بزرگ که با هدف منفجر کردن دایره امتحانات دانشجویان در تکریت کار گذاشته شده بود، کشف و خنثی شد.

خبرگزاری اصوات العراق نیز به نقل از یک منبع وزارت کشور عراق اعلام کرد در حمله خمپاره ای نزدیک فرودگاه بغداد در منطقه نزدیک پایگاه لیبرتی هفت نفر زخمی شدند.

کد خبر 219128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز